Ford Focus 2.0 TDCi vs Fiat Bravo 1.9 Multijet

Autor: Cosmin Iordache, Adrian Mitrea 21 aug. 2008 Teste comparative

Ford Focus - tinuta de drum ireprosabilaTocmai maturitatea, amintită în deschidere, este însă caracteristica aducătoare de puncte pentru Focus atunci când ne revenim din holbat la forme şi linii, modelul german detaşându-se prin ţinuta de drum. De fapt, Focus, încă de la apariţie, tot predă concurenţei lecţii de comportament rutier. Acest lucru nu s-a schimbat o dată cu faceliftul, pentru că inginerii nu au considerat necesară o intervenţie în acest sens.

Motorul lui Ford Focus se dovedeşte foarte rafinat, atât din interior, cît şi din exterior. O altă surpriză plăcută este faptul că livrează puterea de la turaţii joase şi oferă un cuplu mai bun decât cel al lui Bravo – 320 Nm faţă de 305 Nm. Prin urmare, cei 150 CP ai lui Bravo se dovedesc mai nărăvaşi decît cei 136 ai lui Focus doar atunci când acul turometrului tinde spre limita superioară., iar diferenţa până la 100 km/h este de doar 0,3 secunde în favoarea lui Bravo (9 secunde pentru modelul italian). De asemenea, la Multijetul lui Bravo turbolag-ul pare mai evident, dar, odată depăşit momentul, acceleraţia devine un deliciu şi momentul maxim se atinge la o turaţie mai înaltă decât la TDCi-ul Ford.

Feedback-ul pe şosea este mai bun la Focus, mulţumită direcţiei foarte precise şi corect asistate şi a suspensiei independente pe ambele punţi. Totuşi, suspensia pe roţile din spate este un pic zgomotoasă la trecerea peste tradiţionalele denivelări de pe şoselele patriei. Pe serpentine, ruliul îşi face apariţia doar la abordările foarte curajoase, dar Focus îţi dă mai multă încredere, datorită suspensiei evocate anterior.

Fiat Bravo - eleganta in miscareFiat Bravo se dovedeşte mai docil cu şoferii mai puţin îndemânatici, venind dotat cu sistemul Hill Holder (de asistare a pornirii din rampă), modul City de ajustare a direcţiei pentru manevrele de parcare şi proiectoare adaptive, oferite pe nivelurile de echipare Emotion şi Sport.

La capitolul rafinament al propulsorului, Bravo cam păcătuieşte, motorul 1.9 Multijet fiind destul de prezent auditiv în habitaclu, mai ales pe reprizele în forţă. În schimb, la Focus, pe acceleraţii, propulsorul 2.0 TDCI are un sunet mult mai plăcut, ronţăitul metalic specific fiind bine cenzurat în interior.

Ford Focus vs Fiat BravoHatchback-urile formează cel mai important segment pentru europeni, prin urmare competiţia dată între constructori este una acerbă, iar produsele se cristalizează de la generaţie la generaţie. Astfel, procesul decizional pentru un client devine tot mai dificil, având o plajă largă de opţiuni care fac cam acelaşi lucru. Prin urmare se apelează până la urmă la subiectivism, iar aspectul devine un criteriu care face diferenţa

Am ales astfel cele mai aspectuoase modele din clasa compactă, Fiat Bravo Emotion şi Ford Focus Titanium, pentru a vedea cum frumuseţea accesibilă cară pasageri şi bagaje, trece prin portofel şi se hrăneşte cu combustibil. Dacă despre „meravigliosa creatura” Fiat Bravo s-a spus încă de la început că modul cum arată o diferenţiază de pluton, facelift-ul îi conferă lui Ford Focus un plus estetic considerabil şi desăvârşeşte curentul kinetic.

Ford Focus avea nevoie de un facelift

Î

n ultima vreme operaţiunea numită facelift a devenit sinonimă cu câteva modificări minore sau corecţii superficiale pentru a păstra cota de piaţă. Ford nu umblă însă cu jumătăţi de măsură şi face o reîmprospătare la modelul Focus în toată regula, 80% din elementele exterioare fiind redesenate, pentru a îşi redobândi poziţia de hatchback fruntaş în Europa. Focus renunţă la blocurile optice destul de inexpresive pentru unele mai pline de nerv, privit din faţă acest model părând uşor încruntat într-o manieră trufaşă. "Gura" de mari dimensiuni este un alt element care aliniază compacta la noua imagiine de marcă a "ovalului albastru". Stopurile din spate au sticlă clară şi datorită texturii gen fagure sugerează ideea de LED-uri, element disponibil doar ca opţional.

F

iat Bravo, de cealaltă parte, nu are complexe de estetică, fiind văzut încă de la început de foarte mulţi drept cel mai chipeş hatchback compact din Europa. Observându-le pe amândouă este greu să dai un verdict, dar poţi să decretezi că pasiunea se simte la nivel stilistic. Dacă pentru Fiat este explicabil şi oarecum previzibil, Focus avea nevoie de această schimbare optică pentru a evita iminenta banalizare.

Ford Focus - design maturPutem spune chiar că pentru Focus acest facelift înseamnă o „latinizare”, adoptând linii mult mai fluide şi câştigînd la capitolul expresivitate. Raportat însă la “rivalul” de test, Ford Focus pierde prin aspectul posterior conservator, Bravo fiind mai bine pus în evidenţă din orice punct l-ai privi. Este însă o chestie de gust: dacă preferi fantezia Fiat sau maturitatea creativă Ford.

O primă

senzaţie este că Ford Focus este mai mare, dar, în realitate, este vorba de numai un singur milimetru, rezultat din proeminenţa spoilerului anterior. În schimb, Focus căştigă detaşat la capitolul ampatament şi lăţime. O altă iluzie optică este că Focus este mult mai înalt, dar de fapt vorbim de doar 2 mm în plus. Formele mai expansive şi spatele plonjat îl fac însă pe Focus un model mai impozant vizual.

Pagini: 1 2 3

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide