Gentleman drive – Infiniti G37S vs Porsche Cayman S

Autor: Constantin Ciobanu 03 mai 2011 Teste comparative

Două coupé-uri de pus la muncă. Până la locul de muncă,
doreşti să socializezi cu G37S, şi asta pentru oferta de spaţiu,
pentru confort. Cayman este puţin mai radical, cel puţin din
punctul de vedere al confortului ofert de suspensie. Dar, odată
ajunşi pe un sector de drum unde treapta a patra este rar
utilizată, Cayman începe să zâmbească. În cazul unui condus sportiv
de plăcere, apar diferenţe între cele două modele, dar nu unele
care să fie atât de evidente. Infiniti are un ruliu mai pronunţat,
o direcţie care nu egalează precizia şi feedback-ul celei de la
Porsche.

Cayman S avea trei personalităţi. Una pe care o trezeşti la
viaţă odată cu motorul, una pentru gentlemani care iubesc
sportivitate după apăsarea butonului sport, şi alta pentru
isterici, pentru cei care schimbă la 7.000 rpm dacă este apăsat
butonul sport plus. În primul caz se rulează în treapta a şaptea la
70 km/h, în ultimul caz la 70 km/h, dar în a doua treaptă. Infiniti
are ceva şi din parfumul muscle car-urilor americane. Propulsorul
V6 de 3.7 litri oferă resurse la orice regim şi este ajutat de o
cutie automată cu şapte trepte, destul de rapidă.

Rare sunt momentele în care ai dori o cutie mai rapidă. Cel
puţin G37S are clapete în spatele volanului, şi unele generos
dimensionate, care permit cu uşurinţă comanda cutiei. Dacă se
încinge atmosfera, lucrurile devin interesante. Cayman S începe să
sfideze legile fizicii. Am crezut că 911 este o maşină neutră, dar
poziţionarea aproape centrală a propulsorului în acest junior îl
transformă într-un profesor de trase. În acelaşi timp, datorită
centrului de grutate redus, a repartiţiei bune a maselor, maşina
devine extrem de sensibilă la înscrierea pe trase în cazul unui
condus la limită.

Orice ezitare sau deviere de la trasa optimă conduce la o
evoluţie plină de sincope. Cayman subvirează progresiv, o subvirare
care se controlează uşor. Cayman este o sportivă care trebuie
învăţată, se conduce curat, nu prea agrează artificiile.
Supravirarea poate fi provocată, dar necesită reacţii ferme din
partea celui de la volan şi determinare, altfel un tête-à-queue
este inevitabil. La limită, G37S nu gratulează cu aceeaşi riguare
precum Cayman. Maşina comunică mai bine apropierea de limitele
aderenţei. Coupé-ul nipon subvirează ceva mai violent decât rivalul
german.

Dar, în acelaşi timp, oferă un spectru mai larg de opţiuni
pentru a corecta actele gratuite de eroism. O subvirare anticipată
poate fi transformată într-o supravirare, permite un joc cu masele
mai confortabil decât la Cayman. O exploatare în zona de cuplu a
propulsorului poate fi sinonimă pe viraje cu drifturi infinite. De
asemenea, supravirarea poate fi iniţiată mult mai lejer în G37S şi
controlată mult mai uşor.

Două coupé-uri, două interpretări atât de diferite ale aceleiaşi
teme, dar cu rezultate aproape identice într-un regim de utilizare
sportivă de agrement. În cazul în care trecem la următorul nivel,
Cayman se adresează celor dedicaţi, celor care iubesc rigoarea,
precizia şi eficienţa, în timp ce Infiniti îşi atrage în club
romanticii, firile boeme care doresc să epateze, doresc puţin
parfum de Hollywood, de glisade din peliculele americane. Privite
din perspectiva utilizării zilnice, câştigător este G37S. Are
suficiente atuuri pentru a câştiga duelul din această perspectivă.
Dacă deschidem dosarul sportivitate, Cayman domină. Nu am pus
aceste modele faţă în faţă pentru a găsi un câştigător, am vrut să
vă prezentăm două agregate care pot juca rolul maşinii de zi cu zi,
dar în acelaşi timp pot aduce satisfacţii celor care iubesc
condusul sportiv.

Pagini: 1 2 3 4

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide