Honda Legend vs Lexus GS

Autor: Oraan Mărculescu 28 nov. 2007 Teste comparative

Pe deasupra, dotările-standard includ “bunătăţi” precum sistemul de navigaţie cu display de 8”, camera video pentru marşarier, scaunele faţă reglabile electric, clima automată pe două zone, sistemul audio BOSE, interiorul îmbrăcat complet în piele, senzorii de parcare faţă-spate, ABS-ul, EBD-ul şi VSA-ul.

Dar pînă să ne dăm peste cap şi să punem la bătaie aproape 50.000 de euro (cu toate taxele incluse) pentru această maşină, trebuie să-l luăm în calcul şi pe Lexus GS 300 AWD, pentru că pur şi simplu nu ne-am putea permite să omitem această maşină atunci cînd vorbim despre limuzine. După cum am mai spus, Lexus este cea mai bine cunoscută marcă de lux japoneză, surclasînd Acura sau Infiniti atît în Statele Unite, cît şi în Europa.

La prima vedere, GS arată mai bine decît rivalul său din acest comparativ. Exteriorul lui este mai impunător decît al Hondei, în ciuda faptului că nu avem de-a face cu o maşină de 5 metri lungime. Are doar 4,82 cap-coadă şi doar 1.700 kg.

Înăuntru am fost foarte surprins de faptul că materialele nu sînt tocmai la nivelul celor din Honda. Dar, ţinînd cont de faptul că interiorul GS-ului foloseşte aceleaşi materiale ca şi unele modele Toyota (SUA) de generaţie precedentă, precum Camry sau Avalon, poate că nu ar fi trebuit să mă aştept la prea multe.

Spre deosebire de Legend, însă, în Lexus beneficiezi de un display cu touchscreen şi lumini interioare de culoare albă şi… nu ştiu de ce mă simt de parcă încerc să-i iau apărarea. Adevărul este că, la interior, Honda Legend e clar superioară GS-ului, indiferent din ce punct de vedere analizezi situaţia. OK, poate că sistemul audio Dolby Surround al lui Lexus este ceva mai potent decît cel BOSE din Honda.

Sub capota lui GS 300 AWD se află un propulsor V6 de 3,0 litri, 250 de cai-putere şi un cuplu maxim de 310 Nm la 3.500 rpm (cu 40 Nm mai puţin decît Legend). Datorită faptului că are o greutate mai mică, GS-ul atinge 100 km/h practic la fel de repede ca Legend-ul, însă odată ce setezi transmisia pe “sport” şi treci pe “manual”, Lexus GS începe să-şi arate şi punctele-forte. Am rămas foarte impresionat de felul în care am putut schimba vitezele pe setarea manuală.

Această transmisie mi-a amintit de binecunoscutele cutii tiptronic de la Audi. Dar un bine nu poate anula 10 neajunsuri, nu? Cel puţin aşa începusem să privesc situaţia încă din clipa în care am realizat că GS-ul nici nu frînează la fel de bine ca Legend şi nici un stă la fel de bine pe viraje.

Pagini: 1 2 3

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide