Honda Legend vs Lexus GS

Autor: Oraan Mărculescu 28 nov. 2007 Teste comparative

Odată ce te instalezi la volanul unei Honda Legend, există şanse mari să nu mai vrei să cobori prea curînd; cel puţin nu pînă reuşeşti să înveţi toate comenzile de pe bord. Finisajele sînt practic la nivelul celor ale limuzinelor nemţeşti, dar consola centrală îţi “vorbeşte” parcă într-un dialect complet neeuropean. Nu este o cabină pragmatică, precum cea a unui Audi sau Mercedes-Benz, e mai degrabă un loc unde poţi medita la progresul tehnologic al japonezilor, în timp ce rulezi cu viteze de peste 240 km/h.

Din punctul de vedere al ergonomiei, butoanele de pe consola centrală nu sînt tocmai uşor de “descifrat”, mai ales atunci cînd te-ai pus în mişcare şi cauţi să modifici temperatura din interior sau să vizualizezi harta SatNav-ului. Dar tocmai ăsta e farmecul Legend-ului. Practic ai nevoie de un BMW Seria 5 pentru a obţine senzaţia de dinamism dintr-o Honda Legend, iar H-ul din centrul volanului nu te lasă să uiţi de faptul că te afli într-o maşină japoneză.

Pe şosea, Legend se comportă exact cum te-ai aştepta din partea unei maşini premium. Absoarbe gropile cu demnitate şi stil, iar la drum lung este mai mult decît civilizată – trăsături care nu dau de gol deliciosul propulsor V6 ascuns sub capotă. Fie că schimbi vitezele tu, fie ea, diferenţa nu este majoră. Transmisia e suficient de sportivă atunci cînd pui pedala de acceleraţie la podea.

Pe setarea manuală, şoferul beneficiază de două clapete micuţe şi elegante, poziţionate în stînga şi în dreapta volanului. Atunci cînd vrei să auzi superbul VTEC V6 de 3,5 litri în toată gloria sa, nu trebuie decît să treci pe “manual” şi să te înfigi în pedală pînă ce turometrul indică 8.000 rpm. În clipa aceea, cam este momentul să loveşti uşor clapeta din dreapta volanului pentru a intra în viteza a doua, iar motorul te va răsplăti cu un urlet diabolic de subţire, tipic japonez.

Însă cel mai impresionant lucru este viteza. Nu ai nevoie decît de primele două trepte, iar cei aproximativ 300 de cai-putere te vor ajuta să atingi 100 km/h în 7,3 secunde. Deloc rău pentru o maşină cu greutatea totală de două tone, nu?

De fapt, dacă mă gîndesc bine, Audi A6, Mercedes-Benz E-Klasse şi BMW Seria 5 sînt maşini care nu cîntăresc mai mult de 1,8 tone cu motorizări pe benzină de maximum 300 CP. Dar am să vă spun un secret – Honda Legend este mai grea cu 100 kg pînă şi decît un S-Klasse 350, fiind însă la fel de rapidă ca acesta.

Greutatea în plus poate fi justificată prin prezenţa sistemului de tracţiune integrală SH AWD (Super Handling AllWheelDrive), un element în plus care a reuşit să ne impresioneze. Cam astea sînt datele problemei în ceea ce priveşte Legend-ul. Motor excelent, transmisie excelentă, şasiu excelent şi o stabilitate & manevrabilitate foarte bune pentru o maşină de 5 metri lungime şi 2 tone greutate.

La noi în ţară, o maşină japoneză reprezintă în general cea mai sigură alegere atunci cînd tot ce-ţi doreşti este un mijloc de transport fiabil, care să te satisfacă mai ales din punct de vedere financiar. Sintagma “lux japonez” nu a avut o prea mare rezonanţă pînă de curînd în Europa, iar o limuzină provenită din Ţara Soarelui-Răsare abia dacă ar fi mişcat vreun deget în faţa unor mărci premium, precum Mercedes-Benz, BMW ori Audi.

Bizar sau nu, în Statele Unite, vînzările mărcilor nemţeşti enumerate anterior au avut de suferit enorm încă din anul 1986. Motivul a fost lansarea de atunci a brandului de lux Acura. Cei de la Honda au realizat că degeaba aveau succes cu comercializarea modelelor Civic, Accord sau Prelude, atîta timp cît nu exista şi o divizie de lux – mai ales ţinînd cont de faptul că imaginea contează teribil în lumea auto. Cu alte cuvinte, pentru Honda nu ar fi fost un lucru deloc bun dacă ar fi rămas în urma celor de la Toyota şi a diviziei lor premium, Lexus.

Bineînţeles, în România lucrurile au stat şi stau în continuare altfel. Imensul succes de care s-a bucurat un model precum Acura Legend pe piaţa americană a fost complet irelevant la noi în ţară. Foarte relevantă este însă astăzi revenirea în forţă a superbei Acura RL, care pe piaţa din Europa poartă numele de Honda Legend.

Din start, din prima clipă în care am văzut-o, am ştiut că nu mă uit la o maşină obişnuită, ci la ceva cu totul şi cu totul special. Formele elegante ale caroseriei, prezenţa impunătoare pe şosea, impresia de somptuozitate şi dinamism care îţi mîngîie orgoliul… toate s-au adunat aici şi m-au cucerit într-un fel în care nici un Audi A6, nici un Mercedes-Benz E-Klasse nu au făcut-o vreodată. Cel puţin nu versiuni numite altfel decît S6 sau E 63 AMG… Dar să nu ne abatem de la subiect.

Aspectul Hondei Legend este extrem de reuşit şi, chiar dacă maşina nu-i tocmai proaspăt lansată, ea rămîne în continuare una destul de exclusivistă la noi în ţară şi chiar în Europa. În aceeaşi ordine de idei, este lungă, este lată, este rapidă şi, prin urmare, este antidotul perfect pentru cei ce vor să scape de “microbul” limuzinelor nemţeşti.

Vrînd să vedem însă exact cît de bun este acest Legend, ne-am decis să-l punem faţă în faţă cu un Lexus GS 300 AWD.
De ce Lexus? Ei bine, pentru că este cea mai cunoscută divizie pură de lux japoneză, una care a avut şi are în continuare succes pînă şi în România. Nu am fi putut găsi un adversar mai potrivit.

Pagini: 1 2 3

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide