Insignia & Avensis vs. concurenţa – ep.1 INTRODUCERE

Insignia & Avensis vs. concurenţa – ep.1 INTRODUCERE

Autor: Oraan Mărculescu acum 12 ani Teste comparative

VEZI TOATE CAPITOLELE TESTULUI COMPARATIV INSIGNIA ŞI AVENSIS VS. CONCURENŢA

Cele mai noi berline lansate în România la începutul anului 2009 sunt Opel Insignia, o maşină total nouă care înlocuieşte Vectra, şi Toyota Avensis, a treia generaţie a berlinei japoneze de clasă medie.

Iată şi principalii competitori pe care i-am strâns în acest test comparativ, în exclusivitate pe promotor.ro:

  1. Citroen C5 – berlina franceză vine pregătită cu un pachet atractiv atât tehnic, cât şi al echipării, mizând pe un stil mai "germanic"
  2. Ford Mondeo – este deja de doi ani pe piaţă, dar rezistă cu brio datorită designului "kinetic" şi a preţurilor avantajoase
  3. Honda Accord – ultima generaţie a belinei medii japoneze este mai mare, abordând un stil aproape american
  4. Mazda6 – cea mai sexy berlină de clasă medie propune un nou motor diesel
  5. Renault Laguna – aflată la a treia generaţie, Laguna mizează pe un stil nonconformist şi pe un raport foarte bun preţ/maşină
  6. Volkswagen Passat CC – deocamdată unicat în clasa medie, berlina-coupe-cu-4-uşi VW le răspunde modelelor care pretind că au avansat în segmentul premium

Din clasa medie mai fac parte şi alte modele, pe care, însă, nu le-am cuprins în acest test comparativ:

  1. Alfa Romeo 159 – berlina italiană este foarte matură şi are pretenţii justificate premium, mai ales prin prisma caracterului sportiv
  2. Audi A4 – noua generaţie a berlinei medii premium germane împrumută din sobrieatea lui A6, dar şi din elementele moderne ale lui Audi A5
  3. BMW Seria 3 – bavarezii nu renunţă la clasica formulă tracţiune spate – motoare longitudinale, fiind etalonul în materie de sportivitate în clasă
  4. Chevrolet Epica – mizează pe un gabarit apropiat de clasa mare, dar cu preţuri la limita inferioară a clasei medii; o berlină cu un foarte bun raport preţ/dotări
  5. Chrysler Sebring – oferta americană îşi face cu greu loc în acest segment important de pe Bătrânul Continent; convinge doar prin preţurile foarte mici
  6. Hyundai Sonata – la fel ca Chevrolet Epica, maşina coreeană se adresează amatorilor de exclusivism la preţuri mici, fiind plasată la limita inferioară a clasei medii
  7. Jaguar X-Type – berlina premium britanică îşi trăieşte ultimele momente înainte de a fi înlocuită cu o generaţie complet nouă
  8. KIA Magentis – sora lui Hyundai Sonata nu încurcă socotelile europenilor în acest segment, mulţumindu-se cu un rol secundar
  9. Lexus IS – un rival adevărat pentru modelele premium din clasa medie; împrumută multe din pedigree noii generaţii Toyota Avensis
  10. Mercedes Clasa C – plasat în cercurile superioare ale clasei medii, modelul Mercedes se întoarce la stilul sobru şi serios al maşinilor de acum două decenii
  11. Peugeot 407 – se vede depăşit după o carieră suficient de lungă şi cu un succes destul de bun; se află pe ultima sută de metri, urmând a fi înlocuit de 408
  12. Saab 9-3 – berlina suedeză, bazată pe Opel Vectra, se proclamă ca făcând parte din segmentul premium, dar cu un succes modest
  13. Skoda Superb – aflată la limita superioară a clasei medii, maşina cehilor este, practic, cu un pas în clasa mare; totuşi, preţul atractiv se păstrează la cote de clasa medie
  14. Subaru Legacy – berlina japoneză rămâne o maşină sobră, fără pretenţia de a fi încadrată în segmentul premium; mizează în continuare pe 4×4 şi, mai nou, pe un inedit motor diesel
  15. Volkswagen Passat – până nu demult vedeta segmentului, acum este în umbra fratelui emancipat, VW Passat CC; în curând va suferi un facelift, în stilul lui Volkswagen Golf 6
  16. Volvo S60 – aflat pe ultima sută de metri, modelul suedez urmează să predea ştafeta unui urmaş foarte modern; deocamdată, este un actor premium timid

După cum se poate vedea, categoria maşinilor de clasă medie este foarte aglomerată, principial maşinile putând fi împărţite pe trei layere: de bază, mediu şi premium. Maşinile din testul nostru comparativ se regăsesc, teoretic, în a doua situaţie, dar constructorii afirmă, în fiecare caz, că reprezentantul fiecăruia a evoluat în segmentul premium.

Acesta este principalul motiv pentru care am apelat la Volkswagen Passat CC pentru acest comparativ, în locul berlinei clasice – mai ales că Opel Insignia se declară mai degrabă un concurent pentru Passat CC decât pentru berlina normală, iar Avensis e evoluat vizibil spre segmentul premium, ţintind nivelul la care este acum Lexus.

Joi 29 ianuarie urmează să facem ierarhia maşinilor în funcţie de impresiile noastre relativ la exteriorul şi imaginea fiecărui model, urmând ca în următoarele zile să analizăm şi celelalte capitole.

 

Citește și...


Comentarii
Inchide