Maşini diesel automate: Citroen C4 e-HDi vs. Renault Megane dCi EDC

Cât de scumpă este combinaţia motor diesel economic + cutie automată confortabilă? Iată două exemple de astfel de maşini accesibile. Care se diferenţiază foarte mult, după cum vom vedea în continuare.

În Europa, motoarele diesel sunt la putere. Iar, înclasa compactă, procentul acestor motorizări este mult mai maredecât al celor pe benzină, deoarece o maşină compactă estefolosită intensiv, atât în regim urban, cât şi în concedii, aşaîncât un consum cât mai redus este un avantaj în plus.

Pe de altă parte, moda cutiilor automate, până acum un apanaj alpieţei nord-americane sau al segmentelor superioare, a început să"inunde" şi clasa compactă, datorită avantajelor pe care le aducnoile cutii automate controlate electronic. Pe lângă un răspuns maibun, acestea elimină, în mare măsură, dezavantajulprincipal al vechilor cutii automate: consumul mult mai mare decâtal cutiilor manuale.

Citroen C4 1.6 e-HDi BMP6 vs Renault Megane 1.5 dCi EDC

Aşa încât am considerat oportun să punem faţă în faţădouă modele care combină motoarele diesel economice (adică avândcilindree redusă) şi cutiile de viteze automate. Pe de oparte, avem noul Citroen C4 e-HDi, care adoptă mult-lăudata soluţiemicro-hybrid, cu o cutie manuală pilotată. Pe de altă parte, avemRenault Megane 1.5 dCi, cu o cutie automată cu 6 trepte şi nouldublu ambreiaj EDC.

Două soluţiicontradictorii, cărora am încercat să le găsim plusurile şiminusurile

Citeşte mai departe în pagina următoare »