Opel Astra 2.0 CDTi vs. Citroen C4 2.0 HDi

Autor: Mihai Dascalescu 15 mart. 2011 Teste comparative

Pentru acest comparativ, am avut la dispoziţie
versiunile diesel cele mai puternice:
Opel Astra
2.0 CDTi de 160 CP,
respectiv

Citroen C4
2.0 HDi de 150 CP.
Chiar dacă pe hârtie avem o diferenţă de 10 CP în favoarea lui
Astra, în realitate lucrurile nu stau neapărat la fel.

Opel Astra 2.0 CDTi: 160 CP/4.000 rpm si 350 Nm/1.750-2.500 rpm

Puterea maximă a motorului lui Astra este obţinută la
4.000 rpm
, în timp ce în cazul lui Citroen C4 cei 150 CP
sunt obţinuţi la o turaţie mai joasă, de 3.750 rpm. Acest lucru
este evident în cazul vitezelor mari, în regim de autostradă, unde
motorul francezilor se dovedeşte mai silenţios. Nici în cazul
accelerărilor HDi-ul nu dezamăgeşte din punct de vedere al
nivelului sonor, în timp ce motorul CDTi rămâne destul de prezent
în habitaclu, la orice regim.

Citroen C4 2.0 HDI: 150 CP/3.750 rpm si 340 Nm/2.000-2.750 rpm

Cuplul motor este mai bun cu doar 10 Nm la Opel Astra,
însă este obţinut la o turaţie ceva mai joasă
– lucru care
se simte şi în realitate. La C4, sub 2.000 rpm HDi-ul se comportă
molcom, iar după această turaţie devine chiar entuziasmant. Astra
CDTi, în schimb, dă dovadă de un bun echilibru, furnizarea cuplului
făcându-se constant, iar impresia de forţă este pregnantă chiar şi
la turaţiile foarte mici.

Practic, deşi HDi-ul lui C4 îţi dă impresia că ar avea un
comportament mai sportiv, datorită răspunsului care pare mai
prompt, CDTi-ul Astrei este la acelaşi nivel, numai că
lipseşte acel „hop” de la 2.000 rpm
. Ca peformanţe
dinamice, maşinile se situează în practică la un nivel apropiat,
atât doar că Astra îţi inspiră un stil mai calm de condus.

Citroen C4 are o etajare mai scurta a treptelor, avand demaraje putin mai bune in oras

C4 este avantajat de treptele puţin mai scurte la demarajele
puternice de la semafor, de exemplu, în timp ce reprizele necesare
depăşirilor la viteză mare sunt cam la fel în ambele cazuri, deşi
în Astra de multe ori nu este nevoie să retrogradezi, cum se
întâmplă la C4. Interesant, nici unul dintre modele nu este
un exemplu de exactitate a timoneriei
, dar Astra pare să
fie puţin avantajat de manevrarea manetei, la fel de elegantă ca în
Insignia.

În ce priveşte confortul suspensiilor, ajungem la o
dilemă: parcă francezii făceau maşini mai confortabile decât
nemţii
. În rivalitatea de faţă, Astra dovedeşte o
amortizare ceva mai moale decât rivalul francez, multe denivelări
fiind încasate mai bine de maşina germană, deşi, în general, C4 nu
dezamăgeşte pe denivelările autohtone. Păcat doar că scaunele nu
sunt mai moi, Astra rămânând fidelă spiritului german în acest
sens. Spirit german pe care şi C4 îl adoptă pentru scaune.

In cazul modelelor de test, Opel Astra era chiar mai confortabila decat Citroen C4

În schimb, în viraje Astra plăteşte tribut suspensiei
confortabile, având un ruliu mai mare decât C4. Totuşi,
ambele maşini se comportă onorabil la intrarea în forţă
într-un viraj
, comportamentul subvirator fiind foarte
repede ţinut în frâu de ESP. La Citroen C4, chiar dacă îl
dezactivăm, ESP-ul intră în funcţiune la depăşirea vitezei de 50
km/h, aşa că orice tentativă de comportament „a la Loeb” iese din
discuţie.

Tot în viraje îţi poţi face o idee foarte bună despre
eficacitatea direcţiei. Dacă la drum lung şi viteză ridicată ambele
maşini sunt la fel de sigure, în viraje direcţia lui C4 este mai
moale decât te-ai aştepta, iar feedback-ul nu este aşa de bun.
Această critică este valabilă şi pentru Astra, realitatea fiind că,
în nici unul dintre cazuri, nu putem vorbi de o direcţie
incisivă, pe placul celor mai sportivi
. Sunt sisteme de
direcţie corecte, cu un feelng ok în virajele luate nu foarte
rapid.

Directia lui Citroen C4 are feedback insuficient. ESP-ul se reactiveaza la depasirea vitezei de 50 km/h

Sistemele de frânare ale celor două maşini se înscriau
în aceeaşi notă de „corectitudine”
, cu menţiunea că, în
ambele cazuri, frânarea era cam promptă, necesitând o atenţie mai
mare la dozarea pedalei. Ca fading, ambele maşini s-au comportat
normal în condiţii de traseu virajat în forţă, demonstrând o
rezistenţă medie la oboseală. La viteză mare, pe drum drept, Astra
demonstreză o stabilitate pe traiectorie ceva mai bună.

Per total, chiar dacă vorbim de motoare diesel puternice, în
zona 150 CP, comportamentul general nu este la cote de hot-hatch.
Ceea ce, de altfel, nici nu s-a dorit, Astra 2.0 CDTi şi C4
2.0 HDi fiind compacte care pot fi conduse destul de uşor într-un
regim alert, nu sportiv.

Opel Astra are un ruliu normal si arata un comportament corect in viraje, subvirand controlabil

Ca feeling general, Citroen C4 oferă un mai bun
compromis între stabilitate şi confort pentru cei care sunt
grăbiţi
, dar are o direcţie suficient de fermă, iar ESP-ul
castrează dorinţele de afirmare în curbe. Modelul german, în
schimb, arată că e capabil să-i ţină piept adversarului în condiţii
sportive, însă e clar că Opel Astra preferă un stil mai
calm, cu accentul pe siguranţă şi fără exagerări
.

În concluzie, nici unul dintre modele nu primeşte cununa
cu lauri în privinţa comportamentului dinamic,
din punctul
de vedere al unui şofer obişnuit. Cine caută senzaţii mai tari, va
fi tentat mai mult de C4 2.0 HDi, care e mai entertaining pe
viraje, dar, în acelaşi timp, va tinde să critice mai mult precizia
direcţiei şi intervenţia ESP-ului la maşina francezilor. Pretenţii
mari, aşteptări pe măsură, nu?

Cât costă şi ce ne
oferă cele două modele pentru banii respectivi –
vedem pe ultima pagină

Per total, Citroen C4 da impresia de dinamism mai accentuat, Astra mizand pe echilibru

Pagini: 1 2 3

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide