Opel Astra 2.0 CDTi vs. Citroen C4 2.0 HDi

Autor: Mihai Dascalescu 15 mart. 2011 Teste comparative

Preţul de bază pentru Opel Astra 2.0 CDTi 160 CP este de
19.685 euro, valabil pentru nivelul de echipare Enjoy, în timp ce
p
reţul de bază pentru Citroen C4 HDi este de
23.100 euro.

Opel Astra 2.0 CDTi 160 CP - pret de baza 19.685 euro, echipare Enjoy

Maşina de test Opel Astra era în echipare Cosmo, care porneşte
de la 21.525 euro, în timp ce motorizarea 2.0 HDi este oferită la
C4 doar în nivelul de echipare superior Elegance. Prin
urmare, între maşinile din
test
exista o diferenţă de 1.575 euro
, C4 costând mai
mult cu 7% decât Astra – o diferenţă modică pentru maşini cu
preţuri în zona de 20.000 euro.


VEZI PREŢURILE PENTRU OPEL
ASTRA


VEZI DOTĂRILE LUI OPEL
ASTRA

Citroen C4 2.0 HDI 150 CP - pret de baza 23.100, echipare Exclusive

La o privire mai atentă, însă, C4 Exclusive are un
echipament puţin mai bogat
, plusând cu dotări care sunt
doar opţionale la nivelul Cosmo al lui Astra: oglinzi pliabile
electric (175 euro), geamuri electrice spate (240 euro) sau senzori
de parcare faţă/spate (450 euro), care reduc diferenţa la circa 700
euro.


VEZI PREŢURILE PENTRU
CITROEN C4


VEZI DOTĂRILE PENTRU
CITROEN C4

Aşadar, Astra este puţin mai ieftin decât C4 (în cazul
versiunilor diesel de top), în condiţiile unei liste de opţiuni cam
la fel de lungi şi cam cu acelaşi nivel al preţurilor
.
Printre diferenţele importante între cele două modele putem remarca
sistemul Flex-Ride (785 euro) doar la Astra, pentru cei care vor
mai mult confort, respectiv acoperişul panoramic din sticlă (700
euro) doar la C4, pentru cei care vor un plus de eleganţă.

Ca preturi de baza, Astra e mai ieftin cu 3.500 euro. La dotari similare, diferenta scade la cateva sute de euro

Ca şi consum mediu, cele două motorizări se situează cam
la acelaşi nivel de 5 litri/100 km
(deşi Opel Astra 2.0
CDTi anunţă în teorie 4,9 litri/100 km). În testul nostru, într-un
regim nici exagerat, nici economic, consumul mediu a fost de circa
6,5 litri/100 km în ambele cazuri. Sincer, nu e prea uşor să te
abţii de la apăsarea pedalei de acceleraţie, „hergheliile” de sub
capotă arătându-se nerăbdătoare în orice situaţie. Oricum, nici un
model nu se detaşează clar la capitolul consum.


VEZI DATELE TEHNICE OPEL
ASTRA 2.0 CDTI


VEZI DATELE TEHNICE CITROEN
C4 2.0 HDI

CONCLUZIE FINALĂ

Avem parte, cu adevărat, de o bătălie foarte strânsă
între Astra 2.0 CDTi şi C4 2.0 HDi
. Ambii constructori au
aplicat filosofia schimbărilor majore la noile generaţii:

Opel Astra
pune un foarte mare accent pe eleganţă, mergând pe
aceeaşi linie cu Insignia, iar
Citroen C4
a schimbat foaia, originalitatea primei generaţii
fiind înlocuită cu o sobrietate aproape germanică.

Citroen C4 are un feeling mai dinamic si un interior mai primitor

La nivel estetic, atât în privinţa exteriorului, cât şi
al interiorului, alegerile vor fi dictate de gusturi
, C4
fiind avantajat de habitaclul mai primitor şi în nuanţe mai
deschise, în timp ce la Astra trebuie apelat la lista de opţiuni
pentru a obţine o ambianţă interioară mai plăcută. Ca spaţiu, Astra
oferă mai mult loc pe banchetă, dar C4 are un portbagaj mai
practic.

În privinţa comportamentului dinamic putem spune că
maşinile sunt la fel
– poate cei mai dinamici din fire să
prefere C4 pentru impresia de relativă sportivitate mai accentuată,
în timp ce Astra este foarte potrivită pentru cei şi cele care vor
un bun confort, fără a dezamăgi la capitolul dinamism faţă de
C4.

Opel Astra este putin mai ieftin si mai spatios in spate

În schimb, din punct de vedere buget, Opel Astra se
dovedeşte ceva mai atractiv, mai ales dacă ne referim la versiunea
de bază Enjoy
, cu o echipare corectă pentru acest nivel şi
cu aproape 3.500 euro mai ieftină decât cel mai accesibil C4 2.0
HDi. La un nivel similar de dotări, Astra rămâne mai ieftin, dar
diferenţele scad la doar câteva sute de euro. Iar consumul nu
reprezintă un factor decisiv de departajare.

Nu pot concluziona decât astfel: atât Astra, cât şi C4
şi-au făcut foarte bine temele pentru segmentul în care
activează
, cel al hatchbackurilor compacte cu motoare
diesel puternice, de circa 150 CP. Practic, am putea spune că Opel
Astra 2.0 CDTi şi Citroen C4 2.0 HDi sunt alternative foarte
serioase la cunoscutul VW Golf GTD, „GTI-ul diesel” fiind mult mai
scump decât oricare concurent din acest comparativ.

Atat Citroen C4, cat si Opel Astra au suficient de multe avantaje, iar diferentele nu sunt decisive

Personal, mi-a plăcut echilibrul oferit de Astra, dar şi
schimbarea de stil adusă de noul C4
. Dacă aş fi un client
în căutarea unei astfel de maşini, aş avea cu adevărat o dilemă
serioasă. Pentru moment, nu pot decât să pun un mare semn de
egalitate între cele două modele.

Risc, totuşi, un pronostic: femeile vor fi mai atrase de Astra,
iar bărbaţii de C4. Practic, acest comparativ m-a făcut să descopăr
oamenii de la Opel au luat în serios şarmul oferit de
francezi, în timp ce inginerii Citroen apreciază foarte mult
spiritul german
.

Aşa încât Astra şi C4 par a fi făcut „schimb de experienţă”, în
primul rând în privinţa stilurilor. Un schimb reuşit, din care
ambele modele au de câştigat, dar şi clienţii.

Opel Astra 2.0 CDTi si Citroen C4 2.0 HDi reprezinta oferte foarte bune printre hatchbackurile diesel puternice

De la început trebuie să vă spun că iniţial eram tentat să
denumesc Franţa vs. Germania acest episod din comparativul
nostru
. Însă designul celor două maşini m-a pus în încurcătură:
dacă nu aş fi un cunoscător al domeniului auto, aş spune că

Opel Astra
arată ca o maşină creionată
de francezi, în timp ce

Citroen C4
pare foarte
germanic
. Bizar, nu?

Opel Astra are un design echilibrat si fluid, parand o creatie a designerilor... francezi

Citroen C4 adoptă o imagine de marcă foarte
puternic
ă, farurile şi grila imprimându-i
maşinii franceze un look serios şi sobru. Prin comparaţie,
Opel Astra are parte de muchii mai line, arătând mai
cuminte şi mai feminină
decât rivalul francez. Din spate,
diferenţierea „sexistă” nu mai este aşa evidentă, Astra având un
mic avantaj în privinţa fluidităţii şi echilibrului stilului.

Astra mai are un foarte uşor avantaj în ce priveşte
vizibilitatea în unghiul mort
, cel de-al treilea geam
lateral fiind mai util decât cel din cazul lui C4, cam mic şi puţin
ciudat integrat în ansamblu. Per total, Astra are o siluetă calmă,
în timp ce francezul C4 inspiră mai mult nerv – dar nu neapărat
sportivitate, ci mai mult un stil elevat.

Citroen C4 are un stil sobru, care inspira si forta, si sporivitate. Pare o masina conceputa in... Germania

De remarcat paleta de culori mai interesante la Citroen
C4, precum şi jantele cu un design mai sofisticat
. Modelul
de test Citroen C4 era avantajat din punct de vedere estetic de
jantele Newport de 18″, iar echipare de top Exclusive înseamnă mici
detalii cromate în diverse locuri. Modelul de test Opel Astra era
în echiparea de top Cosmo, care nu e chiar aşa generoasă din punct
de vedere estetic, jantele fiind de 17″, iar culoarea caroseriei
cam inexpresivă.

În concluzie, din punct de vedere al exteriorului, trecând peste
faptul că designul este un domeniu extrem de subiectiv, nu
se poate spune că vreuna dintre maşini se detaşează în mod clar,
deşi arată foarte diferit.
Opel Astra este o maşină fluidă
şi echilibrată, iar Citroen C4 mizează pe un stil mai convenţional
şi o notă pregnantă de sobrietate.

Interioarele, însă,
fac diferenţa –
să vedem cum, pe pagina următoare

Ca stil exterior, Opel Astra si Citroen C4 sunt foarte diferite

Pagini: 1 2 3

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide