Outlander vs. Freelander2 vs. Captiva vs. CR-V vs. Santa Fe

Autor: Constantin Ciobanu 23 mart. 2007 Teste comparative

Dintr-un anumit punct de vedere, SantaFe pare cel mai relaxat SUV din test, pentru ca a confirmat la examenul cu piata. Asadar se poate baza pe inertia acesteia, oare? Din punctul de vedere al designului, lucrurile au evoluat semnificativ in bine comparativ cu prima generatie. Mici artificii de design exterior sugereaza ca avem in fata un produs premium, care s-a dovedit ca are priza la public.

Interiorul este o surpriza placuta tinind cont ca vorbim de un produs coreean. Avem o plansa de bord frumos desenata, realizata din materiale bune si asamblata corect. La individualizarea interiorului, ar fi de comentat faptul ca ceasurile de bord si consola centrala au multe in comun cu cele de la Sonata, dar per ansamblu faptul nu deranjeaza. Pozitia relativ inalta la volan va fi pe placul femeilor.

Modelul avut la test nu dispunea de ESP in dotarea standard, fapt deja inacceptabil pentru un produs din aceasta liga. In schimb avea optiunea blocarii diferentialului central, extrem de util in evadarile off-road. Propulsorul de 2.2 CRDi, care dezvolta 150 CP la 4.000 rpm si 335 Nm intre 1.800 si 3.200 rpm, a fost surpriza placuta din test. La capitolul motorizare, SantaFe cistiga acest test: propulsorul este extrem de agreabil, iar cuplul motor e disponibil de jos, ceea ce da incredere in off-road.

Daca acest propulsor ar fi fost insotit de o cutie pe masura, lucrurile ar fi fost interesante. Nu pot spune ca este cea mai slaba cutie din test, dar nu reprezinta un exemplu de precizie, desi e peste cea de la Captiva. Directia este parca prea mult asistata, feed-back-ul primit de la aceasta fiind destul de mult cenzurat. Si tinuta de drum a fost o surpriza placuta. Daca treceti peste ruliul amplu si peste… instinctul de conservare, veti descoperi ca masina pastreaza cu acuratete trasa dorita in conditiile in care fortati. SantaFe va mai ofera posibiliatea de a opta intre 5 locuri plus un portbagaj generos si 7 locuri (portbagajul pe alta data). Ce nu am apreciat la SantaFe: lipsa din dotarea standard a ESP-ului, cutia de viteze, vizibilitatea obstructionata de stilpii fata.

Pagini: 1 2 3 4 5 6

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide