Outlander vs. Freelander2 vs. Captiva vs. CR-V vs. Santa Fe

Autor: Constantin Ciobanu 23 mart. 2007 Teste comparative

Off-off-off si mai-mai-mai! Ce a fost Honda CR-V si ce a ajuns! Nu doresc sa supar pe nimeni, dar nu gasesc foarte inspirat designul noului model. In conditiile in care Honda are in gama o naveta spatiala (Civic) si doua limuzine extrem de elegante (Accord si Legend), de ce un SUV atit de anost ca imagine?

Un raspuns la aceasta intrebare au incercat sa-l dea chiar cei de la Honda, care au anuntat ca noul CR-V este mai “soft” decit generatia anterioara. Se vrea mai degraba un combi, cu un grad ceva mai mare de libertate in afara drumurilor amenajate, decit un SUV in acceptiunea clasica. Prin urmare faptul ca am descoperit cea mai buna pozitie la volan in CR-V nu face decit sa confirme declaratiile niponilor.

Un succes il reprezinta si interiorul modelului: cele mai bune materiale din test si o senzatie de calitate greu de egalat. Designul interior pare mult mai inovator decit al vechiului CR-V, desi, in esenta, urmeaza aceeasi reteta. S-a lucrat intens la ergonomie si asta se vede si se simte la drum lung.

Nu aveti posibilitatea blocarii unui diferential central, nu veti gasi nici 7 locuri, iar garda la sol si consolele fata/spate nu va vor imbia sa iesiti de pe drumurile publice, insa cu toate acestea veti descoperi in Honda CR-V un produs mai mult decit corect. Povestea incepe cu instalarea la volan, acolo unde pozitia este una de pilotaj, nu de condus.

Propulsorul de 2,2 litri diesel furnizeaza 140 CP la 4.000 rpm si un cuplu motor de 340 Nm la 2.000 rpm. Din pacate, acest titrat propulsor, 2.2 i-CTDi, a fost infectat cu virusul lipsei de cuplu la turatii joase – pina in 2.000 rpm. In schimb, CR-V este echipat cu o cutie manuala cu 6 trepte fabuloasa, care prin exactitate si confort ar face cinste si unor berline sportive. Directia este alt punct-forte al noului produs japonez. Suspensia pare cam moale pentru un model ce migreaza, incet, dar sigur, spre sosea. Ea asigura un confort bun si in acelasi timp garanteaza un ruliu adecvat pe virajele abordate rapid.

In ciuda micilor neajunsuri, Honda CR-V pastreaza traiectoria cu o incapatinare placuta. Atunci cind se forteaza nota, masina este subviratoare, dar totul se intimpla progresiv si tendinta este usor de controlat. Extrem de utila se dovedeste camera video de asistare la manevrele in marsarier. Honda CR-V ocupa in acest test locul intii la capitolul comportament on-road, insa la general ramine inca de vazut. Ce nu am apreciat la Honda CR-V: lipsa de cuplu la turatii joase, accesul limitat in off-road, lipsa posibilitatii de a bloca diferentialul central.

Pagini: 1 2 3 4 5 6

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide