Panda 4×4, Impreza, Passat, E-Classe

Autor: Daradics Csaba 23 ian. 2007 Teste comparative

“Ai un Passat, stiu/2003, stiu/V6 TDI, cu tot ce vrei pe el, stiu”. Aceste acorduri se auzeau din radio-CD-ul RCD 300 (optional 106 euro), in timp ce ma gandeam daca Passat-ul imi place sau nu.

De fapt, nu cred ca, vreodata, m-ar fi deranjat masina in sine, cat imaginea de baiat – ma-ntelegi – manelist – smecher – borfas – vita – duduie (exceptiile, bineinteles, intaresc regula). Iar “baetii” de la BUG Mafia, chiar daca nu sunt o referinta pentru mine, au punctat bine ideea de o singura femeie, “iubita” de toti posesorii acestor masini. Ce mai: oricum am spune-o, Passat a devenit o moda, cu care insa n-am putut sa ma pun de acord. Dar dupa vorba “Nici cu mine nu mi-e rusine cateodata”, eu faceam antireclama vehementa produsului din Wolfsburg fara sa fi condus Passatul macar un metru la viata mea. Era timpul sa renunt la prejudecati, mai ales ca si eu ma astept ca lumea sa vada mai departe de numele meu ciudat…

Zis si facut. Modelul de 2 litri diesel s-a calificat in runda finala, garnisit cu tractiunea integrala 4MOTION. Cunoscut si sub denumirea de Haldex, acest sistem lucreaza tot cu viscocuplaj, ca la Fiat, denumirea fiind data dupa partenerul suedez al VW care l-a dezvoltat pentru germani. Este gestionat electronic si, ceea ce nu stiam eu, invarte permanent toate cele patru roti (dupa schema: 90% in fata, 10% in spate). In situatii extreme, poate transfera intreaga puterea catre puntea spate.

La exterior, masina imparte parerile destul de radical. Ori este iubita datorita noii identitati date de masca cromata imensa (in genul Audi), ori e urata fara regrete. In timp ce fotograful nostru facea pozele statice cu restul masinilor, m-am plimbat in jurul ei si am studiat-o pe indelete. Fata de vechea generatie, atat de controversata pentru mine, noul Passat afiseaza o serie de mici detalii care nu par sa aiba un scop precis. Cum, au descoperit germanii emotiile, designul adevarat? Se pare ca da, iar asta ma face sa spun ca berlina teutona este chiar OK. Doar stopurile rotunde, cu LED-uri, ma contrariaza, pentru ca le imita pe cele de pe masinile supersport, aflate la ani-lumina din toate punctele de vedere.

Interiorul demonstreaza ca am trecut la alta categorie de pret si ca ne apropiem de segmentul premium. Habitaclul generos dimensionat este burdusit doar cu materiale de calitate, feelingul, in acest sens, ridicandu-se la cele mai inalte cote. Scaunele au multiple reglaje, peste Fiat si Subaru – pozitia confortabila se gaseste instant.

Motorul cu 140 CP si 320 Nm este viguros, doar ca sufera (si acesta…) de o lipsa acuta de cuplu la turatii joase. Odata urnit, insa, n-are alte probleme, Passatul fiind o masina parca destinata calatoriilor lungi. Directia este exacta, dar nu prea ofera feedback, cutia e excelent etajata si cu o timonerie precisa, franele – medii. La limita, se dovedeste a fi o masina extrem de sigura, dar subvireaza mai pronuntat ca Subaru.

Nu a excelat la nici un capitol, insa s-a dovedit a fi un produs inchegat, bine pus la punct. Pretul este cam mare, in schimb, la revanzare, imaginea puternica pe care o are masina in Romania va conta.

Pro Contra
  • 4MOTION
  • Motor
  • Calitate
  • Allrounder bun
  • Lipsa cuplu la turatii joase
  • Transferul puterii spre spate

Pagini: 1 2 3 4 5

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide