Panda 4×4, Impreza, Passat, E-Classe

Autor: Daradics Csaba 23 ian. 2007 Teste comparative

Jungla urbana pune masinile mici la grea incercare. Strazile pline de cratere, bordurile inalte sau alte obstacole artificiale pot provoca stricaciuni insemnate. Bineinteles ca un SUV trece cu brio peste astfel de incercari, dar este mult prea scump si mare. Sa zicem ca, totusi, ti-l permiti: chiar ai vrea sa faci inconjurul unei locatii de 15 ori pana sa gasesti un loc de parcare?

Fiat Panda 4×4 este un compromis interesant. E un crossover, o masina intre categorii – un fel de SUV liliputan, construit pe o platforma de clasa mini.

Donorul a fost foarte bine ales, Panda de serie avand console fata-spate scurte, respectiv o garda la sol mare. Inca 0,5 cm adaugati au dus valoarea totala la 160 mm, ceea ce face din micul italian, datorita dimensiunilor compacte, un adevarat catarator, atat in oras, cat si in afara lui.

Designul nu aduce schimbari majore deloc. Doar inaltimea peste medie iti sare in ochi. In rest, pare un Panda normal, dotat cu o serie de accesorii menite sa-l faca mai cool. Este vorba de scuturile fata-spate de plastic, care sunt pur decorative, si de bandourile laterale din acelasi material.

Pentru ca accesorizarea sa fie completa, mai apar bosajele capitonate tot cu astfel de aparatori din plastic si inscriptia 4×4 pe spatele masinii. “Machiajul” aplicat creste cu brio prestanta lui Panda, lui adaugandu-i-se interiorul vesel, dotat cu tapiterie in doua culori. Avand o lungime de doar 3.574 mm, habitaclul nu este mare deloc, dar patru persoane pot calatori in conditii decente. Instrumentarul de bord este lizibil, bine grupat cand vine vorba de ergonomie (schimbatorul este pozitionat sus, la indemana), dar materialele lasa de dorit. Dimensiunile mici se reflecta si in portbagajul de doar 200 de litri. Situatia este imbunatatita de bancheta fractionabila, care creste spatiul util pana la 855 litri.
Tractiunea integrala este distribuita prin intermediul unui viscocuplaj si a doua diferentiale. Tot procesul are loc automat, la nevoie, dar in conditii normale Panda are tractiune doar pe puntea fata.

In test am avut motorizarea diesel 1.3 JTD, de 70 CP. Fara doar si poate, a fost o mare dezamagire. Pur si simplu nu face fata greutatii mari (1.075 kg), incat ai impresia ca se taraste. Nu este o masina de curse, iar asta inseamna ca cele 18 secunde inregistrate pana la 100 km/h n-ar fi o tragedie, dar, din pacate, si ritmul traficului de oras este greu de mentinut. Un alt element negativ este cutia de viteze, care (atat prin etajare, cat si prin timonerie) este inamicul declarat al rularii fluide, fara smucituri. Directia e destul de exacta, iar modul City, cand devine extrem de usoara, este de real ajutor pentru doamne/domnisoare.

Suspensia amortizeaza decent denivelarile, dar lucreaza foarte zgomotos, dandu-ti impresia ca micuta citadina se dezintegreaza in mers. Chiar daca asta nu se-ntampla, volanul este in real pericol. Franele “musca” atat de tare si de brusc, incat, nu o data, era sa dau cu capul in el.

La drum lung, calvarul continua: motorul este foarte zgomotos, masina la fel de inceata, respectiv sensibila la vantul lateral. In schimb, consumul este mic; pe ruta Bucuresti-Brasov si retur, noi am inregistrat un “apetit” mediu de 6,3 l/100 km.

PLUSURI:
» Performante off-road
» Feeling
» Imagine
MINUSURI:
» Directie
» Frane
» Locuri spate

Pagini: 1 2 3 4 5

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide