Passat CC, X6 şi CLS

Autor: Tudor Bratu acum 14 ani Teste comparative

Se pare că Merc anticipa lansarea lui Jaguar XF, care şi el imită cumva forma unui coupe, şi a considerat că E-Klasse nu poate combate cum se cuvine aşa ceva. CLS a devenit însă un hit şi şi-a autoformat o clientelă proprie pentru care, cred eu, contează doar faptul că maşina asta are stea în frunte, este la fel de luxoasă ca orice altă limuzină Merc din lume şi este extrem de frumoasă.

Nu există cuvinte pentru cât de bine arată maşina şi singurul ei păcat este că arată atât de bine, încât mi se pare imposibil să desenezi un urmaş la fel de reuşit pentru ea.Şi BMW va avea o problemă în a crea un urmaş pentru X6.
 

Este clar că maşina asta se vinde doar pentru că este altfel, iar dacă VW şi Merc su desenat caroserii elegante, luxoase, X6 arată ca un Transformers gata să îşi ia zborul şi să-ţi producă nişte senzaţii venite din altă lume.

Roţi uriaşe, aripi evazate, grilă uriaşă, evacuări mari, geamuri înguste, leduri, un fund bombat cu o formă care face vechiul portbagaj controversat al Seriei 7 să pară o jucărie veche – maşina asta inspiră agresivitate şi are un aer atât de excentric, încât ar fi fost un succes chiar dacă ar fi costat 300.000 de euro.

În istorie au mai existat maşini desenate în aşa fel încât să arate ca un coupe. Gândeşte-te la o Alfa 156. Arată mai coupe decât acestea trei de 1.000 de ori, dar nu a fost poziţionată ca o maşină de nişă.
 

Deşi personal nu sunt de accord, unii spun că Maserati Quattroporte este şi el un coupe cu patru uşi. În clasa lui, veritabilul model de nişă abia urmează să apară – Porsche Panamera.

Până atunci însă, uită-te bine la maşinile astea trei. Ele sunt “formele” absolute ale lumii şi fiecare arată atât de bine în felul ei, încât orice va fi lansat în viitor alături de ele se află în pericol de a deveni doar o copie.

 

La nici cinci metri de mine doarme, într-unul dintre cele mai mari paturi pe care le-am găsit, unul dintre cele mai frumoase corpuri pe care le-am simţit vreodată aproape. Suntem în România, ţara cu cele mai frumoase femei din lume.

Ţara care a învăţat restul lumii că “femeie frumoasă” înseamnă şi un corp senzaţional, nu doar o faţă angelică. Suntem bărbaţi în ţara cu cele mai frumoase femei de pe glob, ţara în care toţi cei ce calcă pleacă repede doar pentru a se putea întoarce şi mai repede.

Să lăsăm definitiv deoparte toate explicaţiile şi lucrurile sentimentale şi să recunoaştem că ne uităm la corpul unei femei la fel de mult pe cât ne dorim ca primul zâmbet de dimineaţă să ni-l ofere nişte ochi superbi şi nişte buze creionate perfect.

Chiar şi femeile se uită după femei şi îşi dau cu părerea. Şi tot aşa, bărbaţi şi femei ne tot uităm după orice este “frumos” şi am ajuns să fim dependenţi de aceste lucruri. Lucrurile frumoase. Care arată bine. Bine ca şi “corp”, constituţie, formă, concept. Cum vrei să îi spui dar să arate bine.

În frumoasa lume a maşinilor, o lege nescrisă spune că cea mai frumoasă caroserie din lume este coupe-ul. Şi cum deja fuseseră desenate cam tot felul de coupe-uri, de toate dimensiunile, de prin toate clasele, a apărut nişa.

Nişa. Acest cuvânt pe care personal îl cam urăsc, dar pe care trebuie să îl accept pentru că el reprezintă viitorul. În 1994, Mercedes-Benz a schimbat cursul istoriei auto lansând primul coupe cu patru uşi din lume.

Dumnezeule! Coupe cu patru uşi?! Cei mai obsedaţi dintre noi s-au gândit atunci că lucrurile o vor lua complet razna şi că va apărea curând un SUV coupe. La dracu’. Anul 2008 ni l-a adus. BMW X6, programat să fie produs în 40.000 de unităţi în acest prim an de vânzări, a înregistrat un succes fenomenal: toate unităţile au fost contractate după doar cinci luni de la startul comercializării.

Exact la acelaşi Salon Auto de la Detroit, din luna ianuarie a acestui an, alături de şocul BMW X6, Volkswagen a făcut şi el pasul către nişa coupe-ului cu două uşi în plus şi a lansat Passat CC.

Pagini: 1 2

Citește și...



Comentarii
Inchide