TEST comparativ: Mazda6 vs VW Passat, Ford Mondeo şi Peugeot 508. Noii veniţi din clasa medie

Autor: Adrian Mihălţianu acum 5 ani Teste comparative

De obicei, testele comparative din clasa medie au un abonat principal la locul I: Passat. Ei bine, eu îndrăznesc să spun că noua Mazda6 este sensibil mai competentă atunci când vrei sportivitate pură: o simţi mai uşoară, amortizează rapid denivelările fără să-ţi afecteze controlul, se înşurubează formidabil în viraje şi, în general, răspunde comenzilor atât de bine, încât te scarpini mirat în creştet şi apoi apeşi la capăt pedala de acceleraţie. O maşină cu adevărat sport, chiar şi în condiţiile în care nu are motoare la fel de performante precum Passat.

Noi v-am recomanda să le luaţi pe toate în caroseria break, dar cine să ne asculte?!

Passat nu se află la o distanţă prea mare în spate – de fapt, vorbim de o altă abordare, care îi permite să te ajute atunci când vrei să conduci sportiv, cu o direcţie excelentă şi un tren de rulare care nu sare prea sus atunci când dai de „săritori”, minimizează ruliul şi practic îi permite şoferului să găsească trasele ideale foarte rapid. Dar pentru că maşina e gândită în primul rând pentru confort, nu vei avea aceeaşi exactitate în mişcări întâlnită la Mazda6, iar diferenţa de 65-80 de kg dintre cele două maşini e în defavoarea Passatului. Aceasta este opinia mea, cel puţin.

La polul opus, Peugeot 508 renunţă din start la pretenţiile sportive. Deşi trenul de rulare permite episoade de sportivitate, în realitate filosofia maşinii te îmbie la relaxare şi confort suprem, iar nu la dans alert pe viraje. În linie dreaptă ţine pasul cu celelalte, motoarele sunt suficient de puternice pentru a nu-ţi face probleme dinamice, însă pur şi simplu nu îţi vei lua această maşină pentru a te distra la volan, ci pentru a merge de la A la B în cel mai liniştit mod cu putinţă. În Peugeot 508 eşti zen şi cu asta basta.

Pe drumul spre Secărie, cele trei graţii din clasa medie ne-au încântat cu ţinuta de drum

Dezamăgirea vine de la Mondeo, care de obicei ţinea trena Passatului extrem de competent, dar care acum este greoi şi masiv atunci când îl compari cu Passat şi cu Mazda6. Deşi stă foarte bine pe viraje şi rupe asfaltul atunci când apeşi pedala de acceleraţie, se simte prea greu şi prea voluminos pentru a te simţi bine atunci când vrei să te distrezi cu maşina – cel puţin prin comparaţie cu japoneza şi nemţoaica. Nici nu-i de mirare, pentru că este cu 178 de kg mai greu decât Mazda6 şi cu 103 kg mai greu decât Passat!

Ce pierde din sportivitate, recuperează prin confort, dar ca un mare fan al fostului Mondeo, mă declar surprins de noua poziţionare a berlinei medii de la Ford. Ca să mă asigur, o voi mai lua-o o dată la test, de data asta unul lung şi amănunţit, pentru a încerca să înţeleg ce anume aduc inginerii Ford în locul sportivităţii acute pe care ţi-o oferea precedenta generaţie.

508 ţine pasul cu restul grupului, dar ia cele mai bune note la confort

Aşadar, cine vrea sportivitate delicioasă se va duce către Mazda, cine vrea o ţinută de drum foarte bună în toate situaţiile, dar fără acel strop de nebunie al Mazdei, se va duce către Passat, cine vrea confort cu scurte reprize sport se duce spre Mondeo iar cine vrea confort pur şi simplu, la cele mai înalte cote, are în 508 un aliat de nădejde.

Mazda6, VW Passat, Ford Mondeo, Peugeot 508: ce alegi?

Mazda6 este cea care m-a încântat pur şi simplu, dar voi încerca să nu mă depărtez de obiectivitate şi o voi recomanda celor care vor foarte multă sportivitate la preţ interesant, cu accent pe calitate, suflet, design şi în general toate chestiile pe care le aducea pe vremuri o anumită marcă italiană, ştiţi voi care. Este o maşină foarte uşoară, luminoasă, pe care o recomand celor care vor să iasă din monotonia germană fără a risca cumva în privinţa fiabilităţii. Atuurile sale sunt legate de ţinuta de drum şi calitatea materialelor, minusurile sale sunt legate de organizarea spaţiului interior şi de valoarea de revânzare mai mică decât a germanelor.

O maşină uşoară ca o sabie katana, dar la fel de iute în mişcări

Passat rămâne greu de bătut atunci când iei în calcul toate elementele – chiar dacă nu excelează în multe, ia mereu note foarte bune, iar suma acestora te convinge mereu că e alegerea cea mai raţională. Dedicat flotelor, celor care vor un brand cu valoare mare de revânzare dar şi celor care vor o maşină de familie adaptabilă, care se mulează pe stilul de condus al şoferului. Un spaţiu interior imens, bine gândit, iar dacă-l iei cu un motor diesel, e foarte greu să-i reproşezi ceva. Este, dacă vrei, cel mai bun compromis între cele două lumi.

Berlina clasică prin excelenţă: nu ai mari surprize, dar cu un pachet tehnologic pe măsură, te poate fermeca

Peugeot 508 nu va concura cu celelalte două în privinţa ţinutei de drum, dar va compensa din plin în privinţa confortului. E o berlină de clasă medie pe care o conduci ca pe una de clasă mare, dar care şi aduce elemente specifice clasei superioare. Deci confort, confort, confort şi iar confort scrie pe această maşină, iar faptul că turbodieselul nu consumă mult şi te va ţine cam un milion de kilometri adaugă la atuurile acestei maşini. Nu e recomandabilă celor care vor să se distreze la volan, dar te va fermeca la drum lung, fiind poate cea mai „executive” dintre toate.

Plus că are cele mai glorioase stopuri din segment!

În fine, noul Mondeo (aflat, de fapt, mai aproape de mijlocul vieţii acestei generaţii, pentru că a fost lansat cu 2 ani întârziere în Europa) arată foarte bine, îţi promite sportivitate atunci când te urci în el, atât prin designul postului de şofat, cât şi prin modul general în care arată interiorul, dar e menţinut mai degrabă în zona confortului şi a siguranţei, iar nu a sportivităţii demente la care te-ai fi aşteptat. Este mai bine, aşadar, să ţi-l echipezi în acord cu ce-ţi va aduce trenul de rulare, adică spre confort şi siguranţă, decât spre zona sport, acolo unde nu mai e în largul său, cel puţin atunci când îl compari cu concurenţa. Nu prea mai este o soluţie la fel de bună pentru flote, dar devine foarte interesant ca maşină de familie, în special datorită sistemelor de asistenţă foarte evoluate.

Cel mai agresiv design din segment, dar un comportament masiv şi aşezat, care pune accent pe siguranţă

Ce versiune recomandăm? Vezi în ultima pagină a acestei analize.

Pagini: 1 2 3 4

Citește și...


Comentarii
Inchide