10 plusuri şi 10 minusuri Dacia Dokker 1.5 dCi

Autor: Adrian Mihălţianu acum 6 ani Teste speciale
Cele mai importante zece minusuri ale Daciei Dokker le prezint în continuare:

1. Scaunul şoferului

Iniţial, mi s-a părut ok, cu o conformaţie corectă, chiar dacă ceva mai puţin potrivit pentru persoanele corpolente. După nişte zeci de kilometri am început să mă simt puţin incomodat, iar apoi a fost nevoie de pauze cam din 200 în 200 de kilometri.

Ăsta e primul lucru pe care l-aş schimba: scaunul şoferului. Sau daţi-mi alt spate

Poate şi din cauză că am un spate sensibil (probleme de discopatie lombară cauzate de sedentarismul din faţa calculatorului, bată-l vina…), scaunul şoferului nu mi se pare bine gândit. Înţeleg că vorbim de o maşină low-cost, dar, pe de altă parte, să nu uităm că Dokker se pretează la drumurile lungi.

Şi bancheta a primit critici cam din partea tuturor (părinţi, socri, cumnaţi, prieteni). Recunosc, o parte din vină o au şi drumurile judeţene din Maramureş, pline de petice şi hârtoape. Pe de altă parte, eu unul înţeleg că vorbim, până la urmă, de o maşină mai ieftină, cu valenţe utilitare. Însă, după cum spuneam, pasagerilor nu le-a păsat de argumentele mele.

2. Lizibilitatea displayului Media Nav când bate soarele

Pe principiul ”e minunată, dar lipseşte cu desăvârşire”, lizibilitatea ecranului tactil este serios afectată de lumina soarelui, mai ales când razele bat direct pe display. Nu e ca şi cum alte maşini nu ar fi afectate de acest neajuns, dar pentru clientul de Dacia low-cost este un neajuns foarte mare raportat la cât a costat sistemul Media Nav.

La soare te poţi uita, dar la Media Nav ba! Când bate soarele, adică

Harta navigaţiei este aproape imposibil de urmărit, iar alegerea melodiilor din listă, ca de fapt a oricărei comenzi care necesită folosirea displayului tactic, mai bine o laşi în seama copilotului. Deşi, la rândul său, acesta se va enerva la fel de tare – numai că el nu are şi volan… În rest, cu excepţia faptului că displayul e ceva cam jos plasat, afişarea informaţiilor nu pune probleme, fiind clară şi cu mesaje şi iconiţe de mari dimensiuni.

Totuşi, mă bate un gând: sistemul radio-CD normal e şi el dotat cu mufă USB şi Bluetooth, precum şi cu satelit de comandă plasat util în spatele volanului. Iar pe smartphone am GPS şi navigaţie cel puţin la fel de bune ca ale maşinii. Oare cum ar fi dacă aş economisi 300 de euro…

3. Lipsă spaţii pentru sticle de 2 litri

Pentru că vrei aşa ceva la drumuri lungi. În teorie, imensa nişă din partea superioară a bordului primeşte o sticlă, dar aceasta se leagănă enervant şi contactul cu plasticul cam dur face zgomot. Din păcate, nu există nişte spaţii dedicate sticlelor mari pe feţele interioare ale portierelor, unde ar fi normal să poţi depozita aşa ceva, pentru un acces cât mai facil.

Buzunarele din uşi ar trebui să fie practice. Şi să primească sticle în ele

Nu doar atât, nici măcar sticlele mici, de 0,5 litri, nu pot fi puse în aceste buzunare meschin de mici şi care par de-a dreptul inutile. Dacă tot am adus vorba de băuturi, cei doi suporţi pentru băuturi, de la baza consolei centrale, ar fi fost de preferat să fie mai adânci. Sau, de ce nu, puteau fi plasaţi în lateralele bordului.

4. Lipsa regulatorului de viteză

Vai, nu! Trădare, dar să ştim şi noi. Doar când am ajuns pe autostradă am realizat că maşina nu e dotată cu cruise control, ci doar cu limitator de viteză. Ceea ce e cam meschin, câtă vreme Dokker e gândit şi pentru drumuri lungi.

Aoleu, maică, da’ pilot automat nu daţi la Dokker? Cu limitatoru’ aţi minţit poporu’…

Interesant, nici Lodgy nu beneficiază opţional de cruise control, ceea ce mă face să mă întreb ce a fost în capul francezilor: cum să nu pui pilot automat pe maşini familiste care se pretează la voiaje lungi? Sau te pomeneşti că am devenit eu prea dependent de dotarea asta…

5. Zgomote la viteze de peste 80-100 km/h

Asta intră la categoria ”suntem nemaipomenit de pretenţioşi, tovarăşi”. Pentru că, la drept vorbind, arătaţi-mi o dubiţă care să nu vâjâie serios pe autostradă sau când se merge cu peste 100 km/h.

Cum ar zice nenea Bear Grylls: ”strânge din dinţi şi rabdă”. Că orice dubă e zgomotoasă peste 100 km/h

Mă rog, eu sunt inginer, înţeleg şi accept argumentele care pot fi explicate fizic. Dar pasagerii mei nu s-au împăcat cu explicaţiile mele şi vor o insonorizare mai bună. Că, vorba aia, oricine vrea Rolls la preţ de Dacie…

Alte minusuri, în pagina următoare…

 

Pagini: 1 2 3 4

Citește și...


Comentarii
Inchide