Am pilotat un Citroen DS3 de curse!

Autor: Baltateanu Dragos acum 9 ani Teste speciale

Dacă tot am venit până în Grecia la raliu,
Citroen ne-a făcut şi o supriză
. Am fost invitaţi să
pilotăm un DS3 special pe un circuit de karting. Am călătorit pâna
un complex auto din localitatea Megara unde ne aşteptau patru
exemplare ale acestui model. Împreună cu un instructor Citroen am
primit câteva noţiuni de bază în ceea ce priveşte pilotajul unui
automobil de curse.

Am pilotat un Citroen DS3 modificat special pentru curse.
Motorul are acum 180 CP, cutia de viteze este secvenţială,
ambreiaj dublu de curse şi frâne de competiţie.
Maşinile
nu au nici un fel de asistare electronică. Nu există ABS sau ESP.
De asemenea au scaune scoică şi centuri în şase puncte plus
roll-cage.

Alături de instructorul meu, pilotul francez Daniel Carret

Primul element mai dificil este plecare de pe loc. Trebuie să
turezi mai mult motorul decât la un model de serie şi să patinezi
ambreiajul până automobilul se pune în mişcare. Altfel ai toate
şansele să opreşti motorul. Spre mândria mea nu am oprit nici măcat
o dată motorul. Apoi trebuie să te obişnuişti cu cutia secvenţială.
Există un levier de care tragi pentru urca în trepte şi împingi
pentru a retrogada. La urcările în trepte nu este neapărat nevoie
să apeşi pedala de ambreiaj dar instructori ne-au sfătuit să îl
folosim pentru a menaja cutia de viteze. La retrogadări este însă
obligatorie folosirea pedalei de ambreiaj.

Am învăţat apoi să intrăm şi să ieşim din viraje. Cu ajutorul
unor conuri amplasate pe viraje, instructorul ne-a învăţat unde
trebuie atacat şi unde degajat virajul. Apoi dozajul frânei înainte
de viraj. După ce am prins ritmul, pilotajul a devenit plăcere.
Cutia secvenţială este incredibil de rapidă iar zgomotul cu care se
schimbă treptele este incredibil.

După ce am gustat din tainele pilotajului am trecut în dreapta
unui pilot adevărat pentru o tură de circuit cu un automobil de
curse adevărat. Citroen C3 R3 este un automobil pentru raliuri
pregătit de Citroen Sport. Sub capotă motorul de 1,6 litri THP
dezvoltă 210 CP iar multe elemente sunt preluate de la fratele mai
mare, modelul DS3 WRC. Tura de circuit o puteţi urmări în
filmuleţul de mai jos.

Citește și...


Comentarii
Inchide