Am pilotat un Citroen DS3 de curse!

Vizita la WRC Acropolis ne-a adus şi o supriză din partea Citroen. O sesiune de pilotaj cu Citroen DS3 modificat pentru competiţii şi o plimbare rapidă cu un Citroen DS3 R3.

Am pilotat un Citroen DS3 de curse! Am pilotat un Citroen DS3 de curse!

Dacă tot am venit până în Grecia la raliu, Citroen ne-a făcut şi o supriză. Am fost invitaţi să pilotăm un DS3 special pe un circuit de karting. Am călătorit pâna un complex auto din localitatea Megara unde ne aşteptau patru exemplare ale acestui model. Împreună cu un instructor Citroen am primit câteva noţiuni de bază în ceea ce priveşte pilotajul unui automobil de curse.

Am pilotat un Citroen DS3 modificat special pentru curse. Motorul are acum 180 CP, cutia de viteze este secvenţială, ambreiaj dublu de curse şi frâne de competiţie. Maşinile nu au nici un fel de asistare electronică. Nu există ABS sau ESP. De asemenea au scaune scoică şi centuri în şase puncte plus roll-cage.

Alături de instructorul meu, pilotul francez Daniel Carret

Primul element mai dificil este plecare de pe loc. Trebuie să turezi mai mult motorul decât la un model de serie şi să patinezi ambreiajul până automobilul se pune în mişcare. Altfel ai toate şansele să opreşti motorul. Spre mândria mea nu am oprit nici măcat o dată motorul. Apoi trebuie să te obişnuişti cu cutia secvenţială. Există un levier de care tragi pentru urca în trepte şi împingi pentru a retrogada. La urcările în trepte nu este neapărat nevoie să apeşi pedala de ambreiaj dar instructori ne-au sfătuit să îl folosim pentru a menaja cutia de viteze. La retrogadări este însă obligatorie folosirea pedalei de ambreiaj.

Am învăţat apoi să intrăm şi să ieşim din viraje. Cu ajutorul unor conuri amplasate pe viraje, instructorul ne-a învăţat unde trebuie atacat şi unde degajat virajul. Apoi dozajul frânei înainte de viraj. După ce am prins ritmul, pilotajul a devenit plăcere. Cutia secvenţială este incredibil de rapidă iar zgomotul cu care se schimbă treptele este incredibil.

După ce am gustat din tainele pilotajului am trecut în dreapta unui pilot adevărat pentru o tură de circuit cu un automobil de curse adevărat. Citroen C3 R3 este un automobil pentru raliuri pregătit de Citroen Sport. Sub capotă motorul de 1,6 litri THP dezvoltă 210 CP iar multe elemente sunt preluate de la fratele mai mare, modelul DS3 WRC. Tura de circuit o puteţi urmări în filmuleţul de mai jos.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.