Balcaniada Panamera. Ziua 3 de Porsche Performance Drive

Autor: Adrian Mihălţianu acum 8 ani Teste speciale

Ziua 3 a concursului Porsche Performance Drive 2012 ne-a dus de la Varna la Bucureşti, în drumul nostru de la Istanbul la Budapesta. Cum v-am mai spus, concursul are loc cu zece Panamera Diesel, pe care trebuie să le ducem cât mai economic la destinaţie, însă şi cu ochii pe ceas, pentru a nu ajunge nici măcar cu un minut mai devreme sau mai târziu. Fiecare 0.2 litri în plus faţă de cel mai bun consum înseamnă un minut de penalizare, fiecare minut sosit mai devreme înseamnă două minute de penalizare şi aşa mai departe.

ProMotor la volan, pentru prima dată în concurs! Şi cel mai bun consum...
Maşina în sine se achită admirabil de sarcină: duce câte patru jurnalişti şi bagajele lor în cârcă fără nici cel mai mic semn că şi-ar pierde din sportivitate. Dacă vrei să depăşeşti în trombă şase-şapte maşini pe şosea, o faci liniştit chiar şi cu ea aşa încărcată, căci nu îşi pierde din dinamism. Ce te faci însă cu consumul?

Aici intervine o treabă atât de balcanică de n-a văzut Parisul: noi românii tot stăm de trei zile şi punem la cale cum să trişăm. Cele mai fantasmagorice planuri s-au născut şi s-au risipit instantaneu la masa de dimineaţă, pentru a fi reluate şi risipite din nou la masa de prânz. Apoi, ca nişte români ce suntem, mergem legal şi respectuos, la consum, încercând din răsputeri să respectăm totuşi nu doar regulile concursului, ci şi pe cele ale bunului simţ. Laşitate? Nicidecum. Doar că noi vorbim mult şi nu facem nimic, iar alţii… Alţii…

Ungurii şi-au împins maşina prin vamă. Şi de ori de câte ori au putut!
Imaginaţi-vă o limuzină de lux ajungând în faţă la Mariott. Împinsă. Mda – tocmai aţi făcut cunoştinţă cu jurnaliştii unguri, care şi-au împins maşina de ori de câte ori necesita manevre de parcare, inclusiv şi prin vamă. De mersul lipit de un TIR timp de 100 de km şi fără aer condiţionat la 40 de grade nu mai spun nimic 🙂

Apoi uitaţi-vă la o altă limuzină de lux lipită toată cu scotch pe bot. Tocmai aţi făcut cunoştinţă cu cehii. După parfumul suav care se ridică din ei la final de etapă înţelegi că şi ei au mers fără aer condiţionat. 300 de kilometri.
Bulgarii şi turcii ar vrea, dar nu prea au cu ce. Adică au încercat, pe rând, să găsească scurtături care să-i aducă clar în avantaj. Şi au reuşit. Bulgarii au reuşit să facă 120 de km în plus chiar la ei în ţară, iar turcii au reuşit performanţa de a scurta Varna – Bucureşti prin… Constanţa. Exact.

Motive de bucurie în tabăra românilor? În afară de capra vecinului, există şi unele frumoase. Primul – că nu ne sabotăm între noi, deşi nu doar că suntem de la reviste auto concurente, dar mai suntem şi români. Al doilea – că încercăm în continuare să respectăm spiritul acestei maşini extraordinare fără a duce lucrurile la limită. E păcat să mergi leac de sudoare, fără muzică şi cu maşina urâţită timp de 1.600 de km doar pentru a rupe limitele. E totuşi un Porsche Panamera de aproape 100.000 de euro!

Ucrainienii conduc în clasamentul general după două zile. Cum o fac, ei ştiu!
Chiar şi aşa, consumul indicat de computerul de bord al maşinii România 1 din care fac parte (numărul 4 în concurs) este incredibil: 5.8 l/100 km!! De la Varna la Giurgiu o adusesem cu mine la volan chiar la 5.6… Da, nu se compară cu cei 4.7 obţinuţi de cehi sau cu cei 5 obţinuţi de unguri. Însă…

Noi mergem cu stil. 🙂

Azi plecăm spre Sibiu, ne puteţi vedea pe Transfăgărăşan şi apoi, pe seară, chiar în Sibiu! Porsche Performance Drive continuă, iar noi ne simţim ca în Balcaniada! Mult mai pe larg, în revista ProMotor din septembrie!

Citește și...


Comentarii
Inchide