Porsche Event Hungaroring

Porsche a chemat presa din Europa de Est pe circuitul Hungaroring din apropiere de Budapesta, pentru o pastilă de adrenalină administrată de legendarul Walter Rohrl.

Porsche Event Hungaroring Porsche Event Hungaroring

Cine nu visează să conducă un Porsche de 500 CP pe circuit? Cred că orice pasionat de maşini. Pentru mine a fost un vis devenit realitate. Graţie invitaţiei primite de la Porsche România, am ajuns la Hungaroring pentru un scurt, dar intens curs de pilotaj pe circuit sub supervizarea legendarului Walter Rohrl.

Am plecat dimineaţă din Bucureşti, decolând pe o vreme mohorâtă către Budapesta. Două ore mai târziu, eram deja la Hungaroring. Vremea era ceva mai bună ca la Bucureşti, dar tot înnorat.

O scurtă discuţie cu Walter Rohrl şi un foarte concis briefing privind securitatea pe circuit şi am purces la treabă. Primul segment a constat în efecturarea unui start cu ajutorul sistemului Launch Control. Obiectul muncii a fost un Porsche 911 Turbo S de 530 CP, cu cutie de viteze PDK. Locul unde am exersat startul de pe loc cu Launch Control a fost chiar linia dreaptă din faţa tribunelor principale de pe Hungaroring.

Modalitatea de a pleca extrem de eficient cu un 911 Turbo de pe loc este foarte simplă. Cu piciorul stâng pe frână, punem levierul cutiei de viteze automate PDK în poziţia Drive. Apoi apăsam cu putere pedala de acceleraţie până la podea şi o ţinem apăsată. Motorul se va tura până în zona 6.000 rpm. Luam apoi brusc piciorul de pe frână şi ne ţinem bine de volan. Maşina va pleca de pe loc absolut fulgerător. La prima încercare, eram pe locul din dreapta şi nu am ştiut ce m-a lovit. Senzaţia în stomac este comparabilă doar cu cea pe care o ai într-un rollercoaster lansat cu viteză pe cea mai abruptă pantă. Prima sută de kilometri pe oră este atinsă doar în 3,3 secunde. Incredibil!

Am trecut apoi la volan şi senzaţia parcă s-a amplificat. Ai impresia că nimic nu te mai poate opri, dar 911 Turbo S frânează la fel de eficient cum accelerează.

După acest prim contact cu un 911 Turbo S, am trecut la lucruri mai serioase. Pilotajul pe circuit. Sau, mai bine zis, încercarea de a pilota pe un circuit ud şi destul de complicat sub îndrumarea unui instructor de la Porsche Sport Driving School. Personal, nu mai condusesem pe un circuit închis din 2003. Este destul de dificil să îţi stabileşti din primul tur reperele. Trebuie să ştii unde să frânezi şi cum să intri în viraj. Instructorul a făcut un tur mai lent, ca să ne acomodăm un pic şi apoi a început să iuţească ritmul. Maşina nu trebuie bruscată, mişcările volanului sunt line, la fel şi cu acceleraţia. Porsche 911 Turbo şi Turbo S au tracţiune integrală, dar majoritatea puterii este transmisă către puntea spate, iar faptul că ploaia şi-a făcut apariţia nu a ajutat prea mult.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.