Hot  Test de autonomie cu Mitsubishi i-MiEV

Mitsubishi i-MiEV este unul dintre cele două modele de maşini electrice disponibile acum pe piaţa auto de la noi (celălalt model fiind, de fapt, ”fratele geamăn” Citroen C0). Am vrut să vedem dacă merită să-ţi iei maşină electrică în România în 2011.

Test de autonomie cu Mitsubishi i-MiEV Test de autonomie cu Mitsubishi i-MiEV

Înainte de a trece la punctul de interes al acestui test, să vedem mai întâi ce presupune primul contact cu Mitsubishi i-MiEV. Un autovehicul cu propulsie strict electrică - adică o curiozitate pentru orice pasionat de maşini, nu?

Când am văzut pentru prima dată în realitate Mitsubishi i-MiEV, în parcare, aproape că m-a bufnit râsul: un look în parte simpatic, în parte efeminat şi o înălţime prea mare pentru lăţimea ciudat de redusă. Practic, o maşină de oraş de clasă mini, de la care nu poţi să ai pretenţii, nu?

Interesant este faptul că aproape nimic nu te pune în gardă referitor la sistemul de propulsie. Doar roţile din spate mai late şi lipsa unei evacuări în spate pot pune mici semne de întrebare. Trebuie să recunosc faptul că şi eu, la fel ca mulţi alţii, am în continuare impresia că o maşină electrică ar trebui să se diferenţieze radical de maşinile obişnuite. Nu ştiu de ce, probabil sunt influenţat de filmele SF.

Interiorul lui Mitsubishi i-MiEV este şi el normal: ai un volan, indicatoare de bord, instalaţie audio (care, pe unele pieţe, poate fi înlocuită opţional cu un sistem de navigaţie), butoane pentru climatizarea automată, guri de ventilaţie, torpedo, spaţii de depozitare, frână de mână obişnuită şi un mic levier pentru cutia de viteze automată.

Nimic senzaţional. De fapt, aproape nimic. Relativ senzaţional mi s-a părut faptul că maşina beneficiază de un portbagaj suficient de mare, care chiar poate fi mărit prin rabatarea fracţionată a banchetei. În plus, spaţiul pe locurile din spate mi se pare excelent pentru lungimea de numai 3,5 metri a maşinii, ampatamentul de 2,55 metri având un cuvânt important de spus.

Una peste alta, Mitsubishi i-MiEV nu e nicidecum o caricatură pe patru roţi, ci e o maşinuţă de oraş simpatică şi cu un interior foarte bine gândit ergonomic. Singura mare reticenţă ţine de aspectul interior general: deşi vorbim de o calitate corectă pentru o maşină de oraş pe care ai da 12-13.000 euro, creierul meu se cam blochează când realizez că maşina costă de trei ori mai mult.

Aşadar, Mitsubishi i-MiEV pune la grea încercare factorul psihologic: nu arată ca o maşină de peste 35.000 euro şi nici nu te simţi înăuntru ca într-o maşină aşa de scumpă.

Şi atunci, de ce acest preţ?

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.