TEST Special – Audi R8 V10. Tornadă cu upgrade.

Autor: Adrian Mihălţianu acum 8 ani Teste speciale

A-l testa pe R8 pe circuit este, aşadar, un privilegiu. Aici, R8 este o cu totul altă bestie comparat cu maşini sport din alte segmente – acolo unde M6-le testat de mine în Portugalia se simţea masiv în viraje, aici avem o caroserie uşoară şi o punte spate care joacă permanent şi cere să fie ţinută sub control – în special pe asfaltul ud, aşa cum am avut ocazia să o testez eu! Treaba asta scade din amuzament,  dacă vrei să iei virajele la viteze extrem de mari. Sau creşte amuzamentul, dacă ştii să faci drifturi. Cum pe circuitul din Misano n-ai voie să faci drift, chiar dacă ai vrea asta, simţi un oarecare regret că trebuie să mergi cu cea mai mare atenţie pentru a nu derapa. Pe de altă parte, îţi cere mult mai mult de la tine ca şofer, ca pilot, căci te afli pe un armăsar pur-sânge şi trebuie să te întrebuinţezi serios pentru a-l struni.

Audi R8 facelift 2013

Gama Audi R8 2013. V8, V8 Spyder, V10 Coupe. Bestii aparent diferite dar la fel de sângeroase

Acolo unde un 911 Carrera S accelerează în icniturile scurte şi explozive ale cutiei PDK, aici S-Tronicul este liniar şi precis ca un marş german, dar fără a-ţi ridica adrenalina la maximum, ci doar atât cât trebuie pentru a te concentra pe vijelia care se întâmplă pe puntea spate şi care te împinge înainte cu toată forţa celor 550 de cai-putere. Senzaţia e că te afli pe valul împins la spate de o furtună. O maşină care nu degeaba câştigă Le Mans fluierând!

Iar pe R8 V10 plus, demarajul nu se face liniştit şi liniar, nu, ci într-un răget demenţial provenit de la motorul V10 situat central, cu jocuri în puntea spate care se străduie din răsputeri să facă faţă cuplului uriaş de 540 Nm aruncat aproape integral pe ea. Căci, deşi maşina beneficiază de sistemul quattro, puntea spate e cea care primeşte cea mai mare parte a puterii dezvoltate de motor, astfel încât distracţia este maximă.

Audi R8 facelift 2013 spate

Ajungi la 200 km/h în doar câteva secunde, aproape fără să-ţi dai seama. Cool!

Nu doar că eşti tras violent înapoi în scaun, dar trebuie să te concentrezi la maximum pentru a ţine direcţia maşinii – poate nu la fel de mult ca la un Ferrari, însă cu siguranţă că un moment de neatenţie te va trimite direct în următorul copac! Direcţia este, din fericire, perfectă, tare cât trebuie şi comunicativă din plin, astfel încât orice manevră faci, ştii mereu încotro se duce şi maşina. Iar cutia de viteze secvenţială S-tronic, cu şapte trepte şi dublu-ambreiaj, e o plăcere în sine – schimbă ultra rapid şi ştie şi să retrogradeze dacă e nevoie. În plus, atunci când schimbi vitezele din padelele de pe volan ai la dispoziţie cele mai hardcore senzaţii – parcă ai fi propulsat înainte dintr-un tun, cu tot cu zgomotul aferent.

Audi R8 facelift 2013 front

Pe virajele de la Misano te poţi da cu 200 km/h. Dar numai pe uscat. Pe ud, te dai de-a latul. Fără să vrei.

Uitaţi tot ce ştiţi despre maşinile Audi, fie ele S, RS sau altceva. R8-ul joacă în altă ligă. Liga aia a maşinilor care nu doar că arată senzaţional, ci se şi conduc senzaţional. A supermaşinilor.

Concluzii? În pagina următoare.

Pagini: 1 2 3 4

Citește și...


Comentarii
Inchide