Cauciucuri de iarnă 2020: Cum prelungești viața anvelopelor de iarnă

Autor: Cristian Agatie 01 nov. 2020 Utile

Apropierea iernii și scăderea temperaturilor înseamnă că va trebui să montăm cât mai curând cauciucuri de iarnă pe mașină. Durata de viața a acestora depinde însă de mai mulți factori. Iată cum prelungești viața anvelopelor de iarnă pentru a nu fi nevoit să cumperi anvelope noi la fiecare câțiva ani.

Intră în Galeria FOTO

Dacă acum câțiva ani, înainte de obligativitatea cauciucurilor de iarnă, cele mai multe mașini rulau tot timpul anului cu anvelope de vară, acum situația s-a schimbat. Cei mai mulți cumpără anvelope de iarnă, pentru că sunt obligatorii, și le păstrează pe mașină tot timpul anului, din comoditate sau iluzia falsă a unei economii. Chiar de aici trebuie să începem cu recomandările, pentru că rularea cu cauciucuri de iarnă în timpul verii nu este numai păgubos, ci de-a dreptul periculos.

Cum prelungești viața anvelopelor de iarnă: Nu folosi vara cauciucuri de iarnă

Anvelopele de iarnă sunt fabricate dintr-un material special, mai moale, pentru a asigura o aderență bună în condiții de ger. Într-o zi de vară, temperatura asfaltului poate atinge temperaturi de peste 50 de grade, iar acestea reprezintă o tortură pentru anvelopele de iarnă.

Pe lângă performanțe de frânare mai slabe în condiții de carosabil cald, anvelopele de iarnă se uzează semnificativ mai repede la temperaturile mari din timpul verii. Cu alte cuvinte, va trebui să le schimbi mult mai des, asta dacă nu va trebui să schimbi și partea din față a mașinii la prima frânare prea lungă într-o situație de urgență.

Atenție la montaj: un meșter bun va face o diferență mare

Montajul anvelopelor de iarnă (sau al oricăror anvelope) este bine să fie făcut într-un service specializat. Astfel, ele pot fi verificate înainte de montaj, presiunea în pneuri poate fi reglată corespunzător, iar roțile pot fi echilibrate corect. În cazul mașinilor dotate cu senzori de presiune (adică toate cele produse recent) un montaj profesional va asigura funcționarea corespunzătoare a acestora.

Pe timpul rulării, va trebui să verifici periodic presiunea roților. Dacă aceasta este prea mică, va apărea uzura pronunțată pe flancurile anvelopelor. Dacă circuli cu presiune mare, aderența va fi mai scăzută, iar banda de rulare se va uza excesiv pe centru. Presiunea prea mare face și ca anvelopa să fie mai sensibilă la lovirea unei borduri sau a altor obstacole. În plus, există riscul exploziei anvelopei.

Un stil de conducere relaxat este important

Este valabil pentru orice tip de anvelope, dar anvelopele de iarnă sunt o idee mai sensibile, ca urmare a materialului mai moale din care sunt fabricate. Frânările și accelerările bruște sunt bani aruncați, nu doar pe combustibil, ci și pe anvelope și frâne.

În plus, lovirea unui obstacol ascuns sub zăpadă poate distruge ușor o anvelopă de iarnă. Chiar și o bordură ar putea deteriora suprafața sensibilă a anvelopelor de iarnă.

Depozitarea corectă te ajută să prelungești viața anvelopelor de iarnă

Poate părea ciudat, dar durata de viață a unei anvelope de iarnă poate fi prelungită semnificativ atunci când aceasta este depozitată corect pe perioada verii. Este important ca anvelopele să nu fie depozitate vertical, ci orizontal. În caz contrar, se vor deforma, iar acest lucru se va simți neplăcut în timpul rulării.

Depozitarea profesională este cea mai recomandată, datorită condițiilor controlate de umiditate și temperatură. Dacă nu aveți posibilitatea să apelați la o soluție de stocare profesională, o pivniță cu temperatură constantă este suficient de bună. În mod ideal, anvelopele trebuie depozitate în huse speciale.

Indiferent de cât de grijuliu te vei purta cu ele, anvelopele de iarnă trebuie schimbate la un moment dat. Când trebuie să faci acest lucru și cum alege cele mai bune anvelope de iarnă îți explicăm într-un articol separat.

Urmărește Promotor.ro pe Google News


Cristian Agatie
După o experiență scurtă în presa generalistă și radio, a intrat în presa auto „din oportunism” în 1994, la revista Autoturism a Automobil Clubului Român, și a rămas „din convingere” din 2008, la Auto Bild, un nou proiect demarat în România de Axel Springer în colaborare cu Edipresse. Absolvent ... citește mai mult

Comentarii
Inchide