Ce se întâmplă când conduci cu o roată care pierde aer

Autor: ProMotor acum 2 săptămâni Utile

Se întâmplă destul de frecvent în viața reală să ajungi la mașină pentru un drum urgent și să constați că una dintre roți este dezumflată. Poate nu de tot, dar vizibil. Alteori este dificil de observat, dar senzorii de la bord te anunță că una dintre roți începe să piardă aer. În acest caz, ce faci, tragi imediat pe dreapta și schimbi roata cu care pierde aer sau continui să conduci, urmând să rezolvi problema mai târziu? Iată ce se întâmplă când conduci cu o roată care pierde aer.

Intră în Galeria FOTO

Pătrunderea unui obiect ascuțit în banda de rulare a anvelopei poate fi un inconvenient, în cel mai bun caz, dar se poate transforma rapid într-o situație periculoasă. Nu întotdeauna pătrunderea unui cui în anvelopă se soldează cu o pană de cauciuc. Adesea, pierderea de aer este lentă, sesizabilă dar nu catastrofică. În acest caz, problema poate trece neobservată pentru o perioadă mai lungă de timp, mai ales dacă mașina nu este dotată cu sistem de monitorizare a presiunii pneurilor (TPM).

În cele mai multe cazuri, nu este nicio problemă să conduci cu o roată care are presiunea scăzută. Cu toate acestea, este recomandabil să repari pana cât mai curând. Chiar dacă la început pierderea de aer poate fi neglijabilă, în timp se va accentua, iar situația se poate transforma într-un potențial periculoasă.

Cum afli că ai o roată care pierde aer?

Inspecția vizuală nu este întotdeauna concludentă, în special în cazul mașinilor care au anvelope cu talon jos. Totuși, urmele unei uzuri neobișnuite pe flancul anvelopei pot trăda o presiune prea joasă a aerului. De asemenea, rularea cu o anvelopă dezumflată poate duce la încălzirea anvelopei, care lasă o urmă specifică – cauciucul este în acest caz mai închis la culoare în zona care se deformează, și  anume flancul anvelopei.

Desigur, în mod ideal, orice șofer ar trebui să aibă la bord un manometru pentru a măsura periodic presiunea roților. Adesea, și pompele pentru umflat anvelopele dispun de un manometru care poate oferi un indiciu asupra unei posibile pene de cauciuc.

De asemenea, la rularea cu viteze scăzute prin dreptul unei clădiri, este recomandat să deschizi geamul și să asculți zgomotul produs de roți. Dacă se aude un zgomot metalic ritmic, poate fi semn că anvelopa are un obiect metalic înfipt în banda de rulare.

Când trebuie reparată o roată care pierde presiune

În mod ideal, o roată care pierde aer trebuie reparată la vulcanizare cât mai curând posibil. În cazul în care continui să conduci în aceste condiții, încălzirea anvelopei poate duce la o situație periculoasă. Repararea anvelopei poate fi simplă – prin instalarea unui „dop” din cauciuc în gaura provocată de cui, sau poate, dimpotrivă, să fie imposibilă. Este cazul anvelopelor de performanță, care nu mai pot fi folosite pentru rularea cu viteze mari după o astfel de reparație.

De asemenea, dacă înțepătura este pe flancul anvelopei, reparația este, de asemenea, imposibilă, indiferent de tipul anvelopei. Asta deoarece orice reparația va afecta structura de rezistență a anvelopei, cu efect asupra siguranței rulării. Stabilitatea mașinii ar putea fi afectată, sau o explozie de cauciuc s-ar putea produce la un moment dat.

O cauză deloc neobișnuită de pierdere a presiunii într-o roată o constituie corodarea jantei. În acest caz, etanșarea nu mai este perfectă. De asemenea, lovirea unei borduri poate provoca deteriorarea jantei, ceea ce poate afecta etanșeitatea anvelopei. În ambele cazuri, se recomandă apelarea la un specialist pentru a remedia situația.



Comentarii
Inchide