De ce nu e bine să circuli cu rezervorul de combustibil gol

Autor: Cristian Agatie acum o lună Utile

Mulți șoferi preferă să alimenteze mașina cu câțiva litri de carburant, chiar dacă fac acest lucru mai des. Practica, foarte răspândită în România, este deosebit de păguboasă. Iată de ce nu e bine să circuli cu rezervorul de combustibil gol.

Intră în Galeria FOTO

Românii sunt adepți ai economisirii la tărâțe și a risipei la mălai, cu toate că la final de zi cu toții sunt mulțumiți că „s-au descurcat” mai bine decât ceilalți. În afară de faptul că preferă să cumpere lucruri ieftine pe care le schimbă des din cauza calității slabe, românii nu reușesc încă să pună preț pe timpul lor. În plus, economiile pe care cred că le fac se dovedesc a fi de fapt alegeri foarte păguboase.

Acest lucru este valabil în mod deosebit în cazul celor care preferă să alimenteze la benzinărie cu cel mult 50 de lei, în ideea că 8 litri și ceva le va ajunge să circule întreaga săptămână. Ca și când dacă ai avea rezervorul plin ai fi tentat să-l consumi pe drumuri inutile, așa cum faci cu o sticlă de whisky pe care o ai pe masă. În afară de faptul că nu este indicat să circuli cu rezervorul gol, alimentările dese înseamnă mult timp pierdut la pompă. În final, nu vei consuma mai puțin combustibil și, deci, nu vei cheltui mai puțin, ci doar vei pierde mai mult timp.

De ce nu e bine să circuli cu rezervorul de combustibil gol. Pagubele pot fi catastrofale

În urmă cu exact o lună, videoclipul cu un Rolls-Royce rămas fără combustibil într-o intersecție din Mamaia a făcut înconjurul rețelelor sociale. Timp de câteva zeci de minute, mașina a blocat o bandă de mers. În tot acest timp, proprietarul și-a sunat un prieten care i-a adus două bidoane cu carburant, pentru a putea ajunge la benzinărie. Ca și alți șoferi, și cel din Rolls-Royce s-a gândit că va avea suficientă benzină după aprinderea martorului de bord pentru a ajunge la benzinărie.

Într-adevăr, din momentul aprinderii martorului de bord și până la consumarea ultimei picături de carburant pot trece zeci de kilometri, dar la fel de bine poți să stai pe loc într-un ambuteiaj. Consumul de combustibil poate depinde de mulți factori, așa că mulți se trezesc în „pana prostului”. În afară de inconvenientul de a aduce benzină cu bidonul și de glumele internauților, șoferul din Rolls nu a avut alte probleme.

Problema poate fi însă mult mai mare și mai costisitoare, în cazul în care pompa de combustibil se arde. Asta deoarece răcirea și lubrifierea acesteia se face cu combustibilul pe care-l pompează. Pentru a funcționa corect, pompa trebuie să fie acoperită în întregime de combustibil. Atunci când circuli frecvent cu martorul de bord al combustibilului aprins, acest lucru nu se întâmplă și riști să suprasoliciți pompa de combustibil.

În plus, pe fundul rezervorului se acumulează în timp depuneri. În cazul în care acestea sunt aspirate odată cu combustibilul, vor contribui și mai mult la uzura pompei de carburant. Este motivul pentru care un șofer profesionist nu va circula niciodată cu rezervorul la limita minimă – riscurile sunt mari, iar beneficiile, inexistente. Ca și în cazul bateriilor de telefon, specialiștii recomandă să nu golești rezervorul mai jos de sfert.

Citește și…



Comentarii
Inchide