Volkswagen Golf a împlinit 40 de ani de existenţă!

Binecunoscutul Volkswagen Golf a împlinit 40 de ani de când e construit încontinuu. De-a lungul timpului, Golf a trecut prin nu mai puţin de şapte generaţii şi a ajuns să fie cea mai vândută maşină din portofoliul Volkswagen, cu peste 30 de milioane de exemplare construite.

Volkswagen Golf a împlinit 40 de ani de existenţă! Volkswagen Golf a împlinit 40 de ani de existenţă!

Hatchbackul german Volkswagen Golf a împlinit 40 de ani. În 29 martie 1974, primul Golf a ieşit de pe linia de asamblare a fabricii Volkswagen din Wolfsburg, însă puţină lume şi-a imaginat atunci succesul pe care îl va avea compacta nemţească. Acum, la 40 de ani de la începerea producţiei, Golf a ajuns la cea de-a şaptea generaţie şi este una dintre cele mai cunoscute şi apreciate modele de pe planetă. Iată o scurtă istorie a celei mai populare maşini din Europa.

Prima generaţie a Golfului a venit după decenii în care modelul Beetle a dominat piaţa, cu al său motor amplasat în spate şi tracţiune pe puntea posterioară. Golful a schimbat toate acestea, propunând un motor amplasat frontal şi o tracţiune pe puntea faţă. Desenat de faimosul Giorgetto Giugiaro, prima generaţie a Golfului a fost pe placul publicului, cu formele sale pătrăţoase, astfel că după doar doi ani de producţie s-a ajuns la un milion de maşini construite. Tot în 1976 a apărut şi primul Golf GTI, care e văzut de mulţi ca fiind primul hot hatch veritabil.

Compact şi drăguţ, cam aşa arată Golf 1

După nouă ani, în 1983, o nouă generaţie Golf a fost prezentată publicului din întreaga lume. Cu un spaţiu interior mai generos, al doilea Golf s-a bazat pe succesul primei generaţii şi a plusat cu tehnologii precum convertorul catalitic, sistemul ABS şi servodirecţia. De asemenea, varianta GTI a reuşit să atragă suficienţi pasionaţi de viteză dispuşi să dea mai mulţi bani pentru un Golf mai puternic, în vreme ce locuitorii din zonele montane au avut pentru prima dată opţiunea unui sistem de tracţiune integrală (syncro).

Golf 2 s-a îngrăşat puţin...

Anul 1991 a adus cea de-a treia generaţie a Golfului, care s-a îndepărtat de designul predecesorilor săi. Construit într-o eră a siguranţei, Golf 3 a primit airbaguri frontale, o premieră în gama Golf la momentul respectiv. Odată cu acest Golf, varianta GTI a început să fie din ce în ce mai greoaie şi să pălească în faţa predecesorilor săi.

Iar Golf 3 GTI a fost cam degeaba

În 1997, Golf 3 a fost înlocuit cu Golf 4, care, după patru ani de producţie, a reuşit să obţină titlul de cea mai vândută maşină în Europa. La un an după lansare, Golful a primit sistemul de tracţiune integrală 4Motion cu ambreiaj Haldex. Apoi, în 2002, Volkswagen a lansat varianta R32, care putea atinge o viteză maximă de 250 km/h şi care a fost dotată în premieră cu cutia de viteze automată cu ambreiaj dublu DSG.

Golf 4 a fost un real succes

După şase ani, în 2003, a venit vremea pentru un nou Golf, cel cu numărul 5. Desenat pentru a se încadra în limbajul de design Volkswagen din acel timp, Golf 5 a marcat şi revenirea variantei GTI ca un adevărat hot hatch, spre deosebire de predecesorii săi, care cu greu puteau ţine piept concurenţei. Odată cu a cincea generaţie Golf a apărut şi primul Golf Plus, ca răspuns la înmulţirea numărului de monovolume compacte de pe piaţă.

Golf 5 a însemnat revenirea cu adevărat a variantei GTI

Succesorul lui Golf 5 a apărut în 2008 şi a ajuns să fie vândut în aproape trei milioane de exemplare în patru ani. A şasea generaţie a Golfului a marcat trecerea motoarelor diesel TDI la tehnologia common rail, ceea ce a însemnat o îmbunătăţire a performanţelor dinamice şi o scădere a consumului de carburant.

Golf 6, sau mai bine zis Golf 5 facelift

În 4 septembrie 2012, Volkswagen a prezentat în premieră mondială cea de-a şaptea generaţie a hatchbackului Golf. Construit pe noua platformă modulară MQB a grupului Volkswagen, acest nou Golf e mai uşor decât predecesorul său cu până la 100 kg, ceea ce a ajutat la scăderea consumului de combustibil cu până la 23%.

Golf 7 e mai uşor şi mai economic decât predecesorul său

Al şaptelea Golf a primit, pe lângă tradiţionala variantă GTI, şi o variantă electrică 100%, denumită e-Golf, precum şi o versiune plug-in hybrid, denumită GTE, care îmbină un motor pe benzină cu un motor electric.

De-a lungul celor 40 de ani de producţie, Volkswagen Golf a fost produs în peste 30 de milioane de exemplare şi a devenit cel mai de succes model din portofoliul mărcii germane.

Tu ce generaţie de Volkswagen Golf preferi?