Adio, metal! Audi lucrează la arcurile din plastic ranforsat cu fibră de sticlă

La capitolul arcuri pentru maşini de pasageri, una dintre cele mai mari inovaţii a fost înlocuirea arcurilor cu foi cu arcuri elicoidale. Dar asta s-a întâmplat în urmă cu foarte multă vreme, iar de atunci evoluţia s-a cam oprit. Până acum, când Audi vrea să reinventeze un element de suspensie esenţial.

Adio, metal! Audi lucrează la arcurile din plastic ranforsat cu fibră de sticlă Adio, metal! Audi lucrează la arcurile din plastic ranforsat cu fibră de sticlă

În efortul de face maşinile viitorului cât mai uşoare şi, deci, mai economice, producătorii auto ajung la soluţii la care nu s-ar fi gândit nimeni în urmă cu câteva decenii. Astfel, după înlocuirea treptată a sistemelor de direcţie hidraulică cu soluţii electromecanice, a venit vremea bătrânelor arcuri elicoidale să intre la cura de slăbire.

Mai exact, Audi a anunţat că lucrează deja la arcurile elicoidale construite din plastic ranforsat cu fibră de sticlă (nu fibră de carbon, ci fibră de sticlă).

În stânga, noul arc din GFRP. În dreapta - un arc elicoidal clasic din metal

Denumit GFRP (Glass fiber-reinforced polymer), noul material asigură o elasticitate similară cu metalul folosit la arcurile elicoidale clasice, însă plusează cu o rezistenţă sporită la substanţe chimice şi cu eliminarea totală a coroziunii. Totodată, potrivit spuselor celor le la Audi, un arc din GFRP este cu 40% mai uşor decât un arc clasic din metal – 1,6 kilograme, în comparaţie cu 2,7 kilograme.

„Arcurile din GFRP micşorează greutatea într-un loc crucial al şasiului. Facem aşadar condusul mai precis şi mărim confortul cauzat de vibraţii”, a declarat Dr. Ulrich Hackenberg, şeful departamentului de dezvoltare tehnică de la Audi.

Potrivit informaţiilor furnizate de germani, arcurile vor fi lansate în toamna lui 2014 pe „un model de clasă mare”, cel mai probabil A6.

Tu ce părere ai de descoperirea celor de la Audi?