Bătrânul Citroën CX a împlinit 40 de ani

Citroën CX, maşina considerată de mulţi ca fiind „ultimul Citroën adevărat”, a împlinit 40 de ani de la lansare. Să vedem, aşadar, de ce a fost atât de importantă maşina asta.

Bătrânul Citroën CX a împlinit 40 de ani Bătrânul Citroën CX a împlinit 40 de ani

Citroën CX a împlinit 40 de ani. Bătrâna berlină (astăzi, forma franţuzoaicei ar fi descrisă ca fiind coupé cu patru uşi) a intrat în producţie în 1974 şi a devenit rapid unul dintre cele mai vândute şi apreciate modele Citroën din istorie.

Unul dintre motivele succesului a fost adaptarea, pe o maşină relativ accesibilă ca preţ, a inovaţiilor tehnice aduse de Citroën SM, precum sistemul de direcţie adaptivă DIRAVI. Totodată, a dus mai departe sistemul de suspensie hidropneumatică de pe legendarul Citroën DS.

Interiorul a făcut parte din categoria „nebunie Citroën”, cu un panou de bord care a avut – la primele exemplare produse – un vitezometru sub formă de cilindru rotativ. Lăsând la o parte designul mult prea futurist pentru începutul anilor ’70, CX-ul a fost o maşină extrem de confortabilă – în primul rând datorită suspensiei hidropneumatice autoajustabile şi în al doilea rând datorită scaunelor foarte mari şi confortabile.

Cam aşa arată bordul unui CX. Aproape ca un pom de Crăciun

Urmaşul lui DS a primit titlul de Maşina anului în Europa în 1975 şi a fost prima berlină din istoria mărcii franceze care a fost disponibilă cu un motor diesel. Totodată, Citroën CX a devenit în 1985 prima maşină franceză de serie dotată cu ABS.

În cele din urmă, bătrâna franţuzoaică supravieţuit până în 1991 pe linia de asamblare şi a fost vândută în peste 1,2 milioane de exemplare în lumea întreagă.