Crossover-ul Suzuki Vitara debutează oficial la Salonul Auto de la Paris

Suzuki îşi măreşte gama la Paris 2014 cu crossover-ul Vitara, model care va concura pe piaţă alături de Nissan Juke şi Opel Mokka.

Crossover-ul Suzuki Vitara debutează oficial la Salonul Auto de la Paris Crossover-ul Suzuki Vitara debutează oficial la Salonul Auto de la Paris

Noul Suzuki Vitara se află undeva la limita dintre crossover şi mini-SUV şi vine să înlocuiască vechea generaţie Suzuki Vitara. Modelul prezentat la Salonul Auto de la Paris dă impresia unui design închegat, cu uşoare tente agresive.

La o primă analiză, interiorul mai are de recuperat din punct de vedere al calităţii materialelor, mai ales dacă noul Vitara vrea să se afirme în segmentul în care mai evoluează Nissan Juke şi Opel Mokka. Vitara compensează însă cu scaunele destul de confortabile şi textura plăcută a tapiţeriei din piele care le îmbracă.

Poziţia la volan nu este aşa de înaltă cum te-ai aştepta la prima vedere, iar ecranul sistemului de infotainment este poziţionat jos, lucru care înseamnă mai puţină atenţie la ce se întâmplă în faţă în timpul condusului.

Bordul este simplu, fără multe butoane, iar japonezii încearcă un artificiu de eleganţă cu ceasul analog amplasat între aeratoarele de deasupra consolei centrale. Personal, aş fi preferat ca display-ul să fie poziţionat mai sus, pentru o mai bună ergonomie şi siguranţă, ceasul nefiind o prioritate absolută.

Pe bancheta din spate, spaţiul pentru cap şi picioare este decent, mai ales dacă pasagerii de acolo sunt mai scunzi de 1.70, însă aceeaşi textură plăcută a tapiţeriri şi profilul banchetei par să promită suficient confort, cel puţin pe distanţe scurte şi medii.