În Ucraina, criza şi conflictul împing şoferii inventivi la soluţii neobişnuite

Autor: Marius Vișan 09 dec. 2015 Știri auto

Dacă americanii sunt printre primii care au dezvoltat la scară largă maşinile electrice (Tesla), ucrainienii nu stau nici ei degeaba. Ei eu stabilit noi ”standarde” în domeniul auto prin maşinile care funcţionează pe lemne. Aceste modificări vin în condiţiile crizei economice şi ale creşterii preţului combustibilului, ucrainienii economisind astfel banii pe care i-ar da pe benzină. 

Deşi trăim în plină epocă a tehnologiei, a maşinilor electrice, alimentate din surse ”verzi”, cei din Ucraina îşi echipează maşinile cu arzătoare de lemne şi alte echipamente necesare, ca să nu mai depindă de benzină.

Citeşte şi Uite folia, nu e folia! Ce s-a întâmplat cu maşina de poliţie cu folie închisă la culoare pe geamuri

Citeşte şi VIDEO.O nouă Dacia? Maşina asta a fost surprinză de un cititor ProMotor pe DN1

 

Citeşte şi Benzina şi motorina s-au ieftinit, dar adevăratele scăderi urmează de la 1 ianuarie 2016 şi 2017

Mai multe imagini găseşti în galeria foto

Spre exemplu, Eugene Chernigov a modificat Opelul său asftel încât să poată fi alimentat cu lemne. Este profesor de matematică şi fizică, şi după ce a studiat pe internet cum funcţionează motoarele pe lemne s-a apucat şi el de treabă.

A ataşat în spatele maşinii o sobă pe lemne şi o canistră din metal, pe care le-a conectat apoi la motor. Gazul emis de arderea lemnului ajunge în canistra de metal, unde este stocat, filtrat, răcit şi apoi transmis motorului. Astfel, maşina lui consumă aproximativ 20 de kilograme de lemne la 100 de kilometri. În funcţie de esenţa lemnului folosit pentru alimentare, maşina poate atinge chiar şi 80 de kilometri pe oră.

Mai multe imagini găseşti în galeria foto

Citeşte şi GALERIE FOTO. D33, un concept italienesc care trebuia să relanseze Dacia

Citeşte şi Benzina şi motorina s-au ieftinit, dar adevăratele scăderi urmează de la 1 ianuarie 2016 şi 2017

Urmărește Promotor.ro pe Google News


Marius Vișan
Marius Vișan
Marius Vișan a poposit în lumea auto în anul 2015, însă cu jurnalismul online este familiarizat încă din anul 2006 când a început cursurile Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Contactul cu mașinile l-a luat la vârsta de 18 ani, odată cu obținerea permisului auto. Pasiunea ... citește mai mult
Vlad MIRONESCU
Vlad MIRONESCU

Comentarii
Inchide