Maşina anului se laudă cu un record de consum. Dar nu pe şosea...

Din timp în timp, producătorii se laudă cu diverse recorduri de consum, în general cu maşini echipate cu motoare diesel. De data aceasta, e vorba de o motorizare pe benzină din trendul downsizing, care ne poate băga la idei. Există, însă, şi o explicaţie.

Maşina anului se laudă cu un record de consum. Dar nu pe şosea... Maşina anului se laudă cu un record de consum. Dar nu pe şosea...

Peugeot 308, recent încoronat cu titulatura de ”Maşina Anului 2014”, este oferit acum şi cu o versiune de 130 CP a micului benzinar turbo de 1,2 litri, în trei cilindri. Versiunea este botezată 1.2 e-THP PureTech, iar recent a înregistrat un record de consum.

Consumul mediu obţinut de un model 308 cu această motorizare se cifrează la doar 2,85 litri/100 km, consum înregistrat după un parcurs de 1.810 km, realizat cu un singur plin de carburant. Prin urmare, vorbim şi de o autonomie foarte mare pentru o maşină cu motor pe benzină.

Aşteptăm cu interes poze cu 2,85 litri/100 km afişaţi de computerul de bord ÎN VIAŢA REALĂ

Însă bucuria fanilor motoarelor pe benzină probabil se va cam dezumfla când vor afla că acest consum nu a fost obţinut în condiţii reale de trafic (aşa cum s-a întâmplat în cazul altor recorduri de consum până acum).

Atunci când nu se umple de titluri precum cel de „Maşina Anului în Europa”, 308 face recorduri de consum

Maşina a fost condusă pe circuitul Almeria, din Spania, timp de 32 de ore, la volan perindându-se mai mulţi piloţi. Iar cei care au validat această încercare nu au fost specialiştii de la Guiness Book, ci specialiştii organismului francez UTAC (Union Technique de l'Automobile, du motocycle et du Cycle).

Motorul 1.2 e-THP PureTech are injecţie directă la 200 bar şi o turaţie maximă a turbinei de 240.000 rpm. Cu fiabilitatea oare cum va sta?

Consumul oficial al maşinii se cifrează, în teorie, la 4,6 litri/100 km, iar nivelul de emisii CO2 la 107 g/km. Valori bune pentru un motor pe benzină de 130 CP şi care pun într-o lumină foarte bună recentul record de 2,85 litri/100 km. Acum rămâne de văzut în viaţa reală care vor fi rezultatele acestui nou motor PureTech, care va fi oferit şi pe 208 şi 2008, dar într-o versiune de 110 CP.