Motorul care ar putea „ucide” diesel-ul

Noul motor foloseşte o tehnologie de compresie variabilă...

Motorul care ar putea „ucide” diesel-ul Motorul care ar putea „ucide” diesel-ul

 


Constructorul japonez Nissan propune un nou tip de motor pe benzină despre care spune că ar putea face diesel-urile moderne să pară depăşite.

Noul motor foloseşte o tehnologie de compresie variabilă. Inginerii Nissan spune că tehnologia permite motorului să aleagă în orice moment raportul de compresie optim, un factor cheie în motoarele pe benzină.

Noul motor produs de Nissan combină puterea unui motor pe benzină cu turbină cu eficienţa pe care o are un diesel la consum, obţinând un echilibru pe care motoarele pe benzină nu au reuşit să-l atingă până în prezent.

Invenţia Nissan vine într-un moment delicat pentru motoarele diesel, după ce scandalul Dieselgate a zdruncinat încrederea unora în tehnologia motoarelor diesel.

Constructorul german a recunoscut anul trecut că a folosit sisteme software pentru a păcăli testele de emisii, scandal care a dus la campania mondială de rechemări şi a atras demisiile mai multe oameni de la vârful grupului Volkswagne.

"Suntem de părere că noul nostru motor pe benzină ar putea înlocui la un moment dat motorul diesel modern", a declarat Kinichi Tanuma, un inginer Nissan care se ocupă de dezvoltarea modelelor pentru brandul de lux Infiniti.

"Creşterea eficienţei motorului cu combustie internă este o problemă critică pentru constructori. Nu toţi consumatorii vor accepta un vehicul hibrid sau electric. Totuşi, rămân de rezolvat problemele privind complexitatea şi costul de fabricaţie, precum şi problema vibraţiilor", a declarat James Chao, Asia-Pacific managing director al companiei de consultanţă IHS.

Noul propulsor Variable Compression-Turbo (VC-T), care ar urma să fie dezvăluit la Salonul Auto de la Paris, va fi introdus iniţial pe un model Infiniti care va fi prezentat anul viitor. Inginerii Nissan nu au oferit mai multe detalii. Într-un final, ar fi de aşteaptat să fie utilizat atât pe modele Nissan, cât şi pe modele ale partenerului Renault.

Motorul cu turbină de 2 litri şi tehnologie VC-T oferă o economie de combustibil cu 27% mai bună decât motorul de 3,5 litri V6 pe care-l înlocuieşte, puterea oferită şi cuplul disponibil fiind comparabile.

Nissan mai spune că noul motor este mai ieftin de fabricat decât diesel-urile moderne şi îndeplineşte limitele de emisii.