Tesla plănuieşte un concurent 100% electric pentru BMW Seria 3

După ce a pus în gardă întreaga industrie auto cu Model S şi cu reţeaua gratuită de încărcare Supercharger, producătorul american rupe tăcerea şi dezvăluie planurile pentru următorii ani.

Tesla plănuieşte un concurent 100% electric pentru BMW Seria 3 Tesla plănuieşte un concurent 100% electric pentru BMW Seria 3

Tesla Motors, compania auto americană care produce modelele Roadster şi Model S, va lansa, în anul 2017, un rival 100% electric pentru berlina germană BMW Seria 3. Declaraţia a fost făcută de Elon Musk, preşedintele Tesla Motors, în cadrul unui interviu acordat pentru publicaţia britanică Auto Express.

În cadrul aceluiaşi interviu, Musk a dezvăluit că numele viitoarei berline de clasă medie va fi Tesla Model III (sau 3). „Aveam Model S pentru berlină şi X pentru SUV-ul crossover, iar apoi un prieten ne-a întrebat cum se va numi cea de-a treia maşină. Şi am spus că avem S şi X, aşa că ar fi bine să fie E”, a spus Elon Musk despre procesul de găsire a unui nume pentru rivalul lui Seria 3. „Urma să-l denumim Model E de ceva vreme, dar apoi Ford ne-a dat în judecată pentru că vor ei să folosească Model E – mi s-a părut o nebunie, Ford încearcă să omoare sexul” (o aluzie la cuvântul SEX format din literele modelelor S, E şi X).

În cele din urmă, însă, s-a luat decizia finală: „noul model se va numi Model 3, vom avea trei bare pentru a-l reprezenta şi vom avea S, III şi X!”, a încheiat Musk.

În 2013, Musk plănuieşte să vândă 35.000 de maşini. După lansarea lui Model 3, previziunile indică valori de ordinul sutelor de mii

CITEŞTE ŞI: Interviu cu primul proprietar de Tesla Model S din România

Dacă lucrurile vor merge conform planului diabolic al lui Musk de a cuceri lumea (glumesc, evident; sau nu?), noul Tesla Model 3 va fi dezvăluit în 2016 şi va fi pus în vânzare în 2017. Potrivit sursei citate, există şanse destul de mari ca noul Model 3 să aibă la bază o platformă nouă, şi nu o versiune micşorată a platformei folosite la Model S.

Totodată, noul model ar trebui să fie cu aproximativ 20% mai mic decât Tesla Model S şi, mai important decât atât, mai ieftin – zvonurile spun că preţul de pornire ar urma să fie de 35.000 de dolari americani în Statele Unite ale Americii, adică aproximativ 26.000 de euro. Cu alte cuvinte, dacă preţurile modelelor BMW vor rămâne aproximativ aceleaşi ca până acum, Tesla Model E va fi mai ieftin cu vreo 4.000 de euro decât cel mai ieftin BMW Seria 3.

După Model S, Tesla va lansa Model X - un crossover care o să arate cam ca maşina din poză

Mai mult, conform declaraţiilor lui Elon Musk, autonomia reală a noului sedan 100% electric ar trebui să fie de peste 321 de kilometri (200 de mile). În acelaşi timp, noul Model E va beneficia de aceeaşi reţea gratuită de încărcare Tesla Supercharger, unde un Model S care se încarcă vreme de 30 de minute obţine o autonomie de aproximativ 240 de kilometri.

Tesla Model E ar urma să fie cel de-al patrulea model al producătorului american Tesla Motors, după Tesla Roadster (care urmează să primească un set nou de baterii, mai eficiente), Tesla Model S şi viitorul SUV/crossover Tesla Model X.