Testată în SUA: Tesla Model S - Electrizanta electrică

Cu câţiva ani în urmă am condus primul model ce avea să treacă pragul uzinelor din Silicon Valley: Roadster Sport. Însă acesta era doar un experiment. Adevăratul proiect a prins viaţă câteva luni mai târziu: modelul Tesla S. Am petrecut ceva timp cu un Tesla S Performance şi iată ce am descoperit.

Testată în SUA: Tesla Model S - Electrizanta electrică Testată în SUA: Tesla Model S - Electrizanta electrică

S-au făcut mai multe încercări, fiecare din ele eşuând patetic. Aspect neîngrijit, manevrabilitate proastă şi inducerea fobiei că maşina nu va mai avea combustibil înainte de a ajunge la destinaţie, pasagerii rămânând izolaţi pe cine ştie ce drum pustiu.

Da, vorbesc despre maşini electrice, mai exact despre rasa pură, cea fără un motor cu combustie internă, care să ajute la reîncărcarea unei baterii pe moarte, susţinută doar de electroni în mişcare. Preferata activiştilor de mediu care până acum a dezamăgit însă la capitolul fiabilitate şi caracter practic.

Într-adevăr, povestea s-a derulat în felul acesta pentru o perioadă lungă, până acum câţiva ani, când conştientizarea faptului că petrolul nu va fi disponibil pentru totdeauna şi că schimbările climatice ar putea avea legătură cu poluarea indusă de omenire au făcut convergenţă cu inovaţiile din domeniul bateriilor electrice şi al tehnologiilor de control, doar pentru a intensifica dezvoltarea vehiculelor electrice.

Diverşi constructori auto au adoptat abordări diferite. Unii - precum Renault sau Nissan - au adaptat platformele deja existente la propulsia electrică. Probabil doar un impediment, din moment ce maşinile s-au dovedit a fi grele şi cu autonomie scăzută. Alţii au experimentat cu propulsia electrică pe platforme care au confirmat în trecut, ca o validare şi acceptare a tehnologiei, ce a dus ulterior la crearea platformelor optimizate pentru mişcarea electrică.

După părerea mea, a doua variantă este cea logică, din moment ce produsul final aduce schimbarea şi invovaţia în vieţile clienţilor. Şi nimeni nu a reuşit mai bine lucrul acesta ca Tesla Motors.

Cu câţiva ani în urmă am condus primul model ce avea să treacă pragul uzinelor din Silicon Valley: Roadster Sport. Bazat pe Lotus Elise, a fost o plăcere să-l conduc, fiind primul vehicul electric care reuşea să pună un zâmbet pe faţa şoferilor entuziaşti. Însă acesta era doar un experiment.

Adevăratul proiect a prins viaţă câteva luni mai târziu: modelul Tesla S, un sedan premium de clasă medie, cu alură aerodinamică şi sportivă. Da, gândiţi-vă la dimensiunile şi calitatea lui BMW Seria 5 sau ale lui Audi A6 şi nu la o maşinuţă mică de oraş, asemenea conceptelor lansate de multe alte companii.

Aceasta reprezenta o abordare proaspătă, ce venea cu propriile provocări. O autonomie crescută, performanţe de top, manevrabilitate excelentă şi trăsături estetice atractive atât la interior, cât şi la exterior reprezentau doar câteva din lucrurile pe care Tesla S trebuia să le ofere pentru a da pe spate clientela obişnuită să conducă maşini premium convenţionale.

A dat Tesla lovitura? VEDEM PE PAGINA URMĂTOARE

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.