Mercedes-AMG GT: informaţii şi imagini oficiale cu noul rival pentru Porsche 911

Fix când am început să ne plictisim de teasere video şi foto care nu ne spuneau mai nimic, Mercedes-Benz a făcut mutarea cea mare şi a prezentat oficial noul Mercedes-AMG GT.

Mercedes-AMG GT: informaţii şi imagini oficiale cu noul rival pentru Porsche 911 Mercedes-AMG GT: informaţii şi imagini oficiale cu noul rival pentru Porsche 911

A fost nevoie de răbdare din partea fanilor în „lupta” cu avalanşa de imagini şi videoclipuri premergătoarea lansării noului Mercedes-AMG GT. Din fericire, Mercedes-Benz a pus capăt aşteptării şi a prezentat oficial la Affalterbach noul AMG GT. Maşina arată absolut senzaţional, dar important este şi sentimentul pe care îl încerci când te urci în ea - totul este extrem de plăcut la atingere, de la caroserie la pielea de pe scaune şi volanul sport. Practic, nemţii au creat un imn adus confortului, iar asta chiar într-o maşină sportivă!

Prezentată la Paris 2014, Mercedes-AMG GT are absolut toate atuurile pentru a concura serios sportivele din segment, cel puţin asta e concluzia noastra la primul contact cu maşina. De la modul în care stai în scaun, până la felul în care simţi volanul în mâini, noul GT promite extrem de multe. Rămâne să-l testăm pentru a vedea şi care e verdictul!

Aruncat deja în competiţie cu Porsche 911 şi considerat de unii un urmaş pentru SLS AMG, noul Mercedes AMG GT este pus în mişcare de un motor V8 twin-turbo de 4 l, oferit de divizia AMG în două versiuni de putere: 462, respectiv 510 CP, care ţintesc spre performanţe de top pe circuit. Cu toate acestea, oficialii germani insistă că AMG GT va putea fi utilizat şi pe post de maşină de zi cu zi.

Propsulsorul supraalimentat a fost dezvoltat de la zero de inginerii germani şi contribuie la statutul de supercar pe care l-a primit Mercedes-AMG GT. Mai mult, motorul este realizat dintr-o combinaţie de aliaje (de exemplu, aliaj de zirconiu pentru chiulasă) care contribuie la o masă scăzută - doar 209 kilograme - extrem de puţin dacă ţinem cont că vorbim despre un V8 de 4 litri.

În versiunea standard AMG GT, clienţii vor avea la dispoziţie, pe lângă cei 462 CP la 6.000 rpm, un cuplu maxim de 600 Nm disponibil între 1.600 şi 5.000 rpm. Motorizarea cu 510 CP la 6.000-6.500 rpm îi revine versiunii AMG GT S, care mai livrează şi un cuplu maxim de 650 Nm în intervalul 1.750-4.750 rpm.

Cifrele de mai sus se reflectă într-un sprint de la 0 la 100 km/h bifat în 4 secunde şi o viteză maximă de 304 km/h pentru versiunea AMG GT, respectiv în 3,8 secunde de la 0 la 100 km/h şi o viteză maximă de 310 km/h pentru AMG GT S.

Despre aspectul exterior vorbesc cel mai bine imaginile din galeria foto, însă există câteva detalii despre habitaclul noului AMG GT ce merită punctate. Interiorul se prezintă într-o configuraţie cu două locuri, iar elementele de design sunt grefate de la celelalte modele de performanţă din gama oferită de Mercedes-Benz. Nu lipsesc materiale de calitate, conform standardului Mercedes-Benz, precum pielea şi fibra de carbon.