Noul Nissan Navara: poze şi informaţii oficiale

Lumea pick-up-urilor se animă odată cu anunţarea lansării noii generaţii Nissan Navara. Unde ”lansare” rămâne sub semnul întrebării, cel puţin în privinţa pieţei europene.

Nissan Navara e unul dintre cele mai cunoscute nume din domeniul maşinilor utilitare, iar noul model, prezentat oficial în Tailanda, este a 12-a generaţie de pick-up-uri medii, Nissan intrând în acest domeniu încă din 1933. Pentru profesionişti, numele de cod al noului pick-up Nissan este NP300, ceea ce semnifică o evoluţie consistentă faţă de precedenta generaţie - adică modelul care se vinde la noi acum.

Noul Navara rafinează imaginea de forţos şi pare că se pregăteşte pentru Rambo 5 sau Die Hard 6...

La început, noul Navara e disponibil în două versiuni de caroserie, Double Cab (cu 4 portiere clasice) şi King Cab (cele din spate mai mici şi cu deschidere inversă, mânerele fiind doar în interior). Cea de-a doua variantă oferă o benă mai lungă, dar, pentru moment, nu sunt avansate nici un fel de valori privind gabaritul.

E interesant, însă, de observat cum a evoluat stilistic Navara, care încearcă să renunţe cât mai mult la formele rectangulare butucănoase în favoarea unor linii care să rupă monotonia (vezi curburile de pe aripile faţă sau linia geamurilor laterale, ascendetă spre spate). Partea frontală e bine individualizată, iar farurile au acum integrate lumini de poziţie de tip LED.

Rotunjirile aduse caroseriei cred că sunt de inspiraţie americană

Interiorul, însă, marchează o evoluţie de-a dreptul extraordinară, aspectul general fiind în ton cu noile SUV-uri, gen Qashqai sau X-Trail. Designul simetric este mult îndulcit de linii curbe ample, iar versiunile superioare de echipare mizează pe o combinaţie flatantă de culori şi ornamente. Nu credem că ambianţa interioară a devenit premium, dar a început să arate astfel...

Ceea ce e bine, dar poate reprezenta şi un minus. Paradoxal, nu? Când spun ”minus”, mă refer la faptul că pachetul tehnic a rămas unul redutabil, specific unei maşini de teren serioase- una care poate ataca noroaie mari, ale căror urme nu ai vrea să rămână pe tapiţeria din piele sau pe displayul tactil cu afişaj 3D.

A spus cineva utilitară? Poate utilitară de lux...

Noul Nissan Navara nu renunţă la soluţia cu şasiu separat, inginerii afirmând că maşina e şi mai robustă decât înainte. Puntea spate rigidă promite să facă faţă unor încărcături serioase, iar suspensia faţă independentă ar fi responsabilă pentru o manevrabilitate mult mai bună pe şosea.

În privinţa sistemului de tracţiune integrală nu sunt specificate detalii, nefiind clar dacă e dotat sau nu cu reductor. Trecerea din modul 2WD în 4WD se face de la un buton, iar pleiada de sisteme de asistenţă electronică cuprinde VDC (Vehicle Dynamic Control), ABLS (Active Brake Limited Slip) sau HSA şi HDC (sistemele de asistenţă la urcarea şi coborârea pantelor).

Ce bine: şasiul separat de caroserie rămâne în meniu. Sperăm că şi reductorul tracţiunii integrale

La nivelul motorizărilor, în program rămâne motorul diesel dCi de 2,5 litri, oferit în două versiuni de putere: de 163 CP şi 403 Nm, respectiv de 190 CP şi 450 Nm. În privinţa cutiilor de viteze, sunt disponibile fie una manuală cu 6 trepte, fie un automată cu 7 trepte. Consumul ni se promite că e mai redus cu 11% faţă de actualul Navara, dar motorul V6 dCi se pare că a fost scos din program.

Din păcate, europenii interesaţi de noul Nissan Navara vor trebui să aştepte cel puţin un an şi jumătate sau chiar doi până la lansarea acestei noi generaţii pe Bătrânul Continent, oficialii păstrând un suspans ciudat referitor la comercializarea noului Navara pe alte pieţe decât Tailanda. Va fi foarte interesant de urmărit atunci lupta aprigă care se va duce între noul Navara şi noile generaţii Mitsubishi L200, Toyota Hilux sau europeanul Volkswagen Amarok.

Până când noul Navara va ateriza şi la noi, să ne bucurăm de actualul Navara, zic