LIVE ProMotor: O nouă generaţie Nissan X-Trail a debutat la Frankfurt

A treia generaţie a SUV-ului japonez Nissan X-Trail a fost prezentată în premieră mondială la Salonul Auto Frankfurt 2013. Rămâne de văzut, însă, dacă maşina care a devenit cunoscută pentru performanţele sale în off-road s-a „înmuiat” odată cu noua generaţie.

LIVE ProMotor: O nouă generaţie Nissan X-Trail a debutat la Frankfurt LIVE ProMotor: O nouă generaţie Nissan X-Trail a debutat la Frankfurt

O nouă generaţie a SUV-ului Nissan X-Trail a fost dezvăluită în premieră mondială la Salonul Auto Frankfurt 2013. Astfel, lansarea celei de-a treia generaţii X-Trail pune capăt misterului stârnit de imaginea teaser pe care am publicat-o aici.

Per ansamblu, noul X-Trail se îndepărtează de imaginea pătrăţoasă şi masivă a ultimelor două generaţii şi intră în categoria SUV-urilor pe care nu vrei să le bagi în pădure fiindcă ţi-e teamă că s-ar putea să zgârii vopseaua.

În interior avem parte de aceeaşi poveste. Senzaţia de „tractoraş” pe care ţi-o dădea fostul X-Trail a cam dispărut. Materialele plastice au o textură plăcută şi sunt destul de moi la atingere, în vreme ce liniile drepte, masculine, au fost înlocuite cu forme ceva mai plăcute ochiului.

Una peste alta, noul Nissan X-Trail e un pas înainte pentru japonezii din alianţa Renault-Nissan. Rămâne, însă, de văzut dacă a treia generaţie X-Trail s-a „înmuiat” şi la capitolul performanţe în off-road sau va duce mai departe reputaţia de SUV capabil să traverseze drumuri desfundate.

În ceea ce priveşte detaliile tehnice, oficialii Nissan au declarat că noul X-Trail preia sistemul de tracţiune integrală electronică All Mode 4x4i de la precedenta generaţie.

Mai mult, SUV-ul japonez are parte de două tehnologii noi - Active Ride Control şi Active Engine Break. Sistemul Active Ride Control monitorizează suprafaţa drumului şi detectează denivelările care ar putea destabiliza maşina, după care modifică setările suspensiei pentru a oferi o călătorie cât mai confortabilă. Un sistem asemănător e prezent şi pe noul Mercedes-Benz S-Class.

Active Engine Brake funcţionează împreună cu cutia de viteze automată CVT şi simulează frâna de motor pe care şoferul o creează atunci când retrogradează vitezele într-o maşină cu cutie manuală. Astfel, cel de la volan nu mai trebuie să folosească frâna de picior atât de des pentru a încetini maşina înainte de intrarea într-un viraj sau pe o pantă.