LIVE ProMotor: O nouă generaţie Nissan X-Trail a debutat la Frankfurt

A treia generaţie a SUV-ului japonez Nissan X-Trail a fost prezentată în premieră mondială la Salonul Auto Frankfurt 2013. Rămâne de văzut, însă, dacă maşina care a devenit cunoscută pentru performanţele sale în off-road s-a „înmuiat” odată cu noua generaţie.

LIVE ProMotor: O nouă generaţie Nissan X-Trail a debutat la Frankfurt LIVE ProMotor: O nouă generaţie Nissan X-Trail a debutat la Frankfurt

O nouă generaţie a SUV-ului Nissan X-Trail a fost dezvăluită în premieră mondială la Salonul Auto Frankfurt 2013. Astfel, lansarea celei de-a treia generaţii X-Trail pune capăt misterului stârnit de imaginea teaser pe care am publicat-o aici.

Per ansamblu, noul X-Trail se îndepărtează de imaginea pătrăţoasă şi masivă a ultimelor două generaţii şi intră în categoria SUV-urilor pe care nu vrei să le bagi în pădure fiindcă ţi-e teamă că s-ar putea să zgârii vopseaua.

În interior avem parte de aceeaşi poveste. Senzaţia de „tractoraş” pe care ţi-o dădea fostul X-Trail a cam dispărut. Materialele plastice au o textură plăcută şi sunt destul de moi la atingere, în vreme ce liniile drepte, masculine, au fost înlocuite cu forme ceva mai plăcute ochiului.

Una peste alta, noul Nissan X-Trail e un pas înainte pentru japonezii din alianţa Renault-Nissan. Rămâne, însă, de văzut dacă a treia generaţie X-Trail s-a „înmuiat” şi la capitolul performanţe în off-road sau va duce mai departe reputaţia de SUV capabil să traverseze drumuri desfundate.

În ceea ce priveşte detaliile tehnice, oficialii Nissan au declarat că noul X-Trail preia sistemul de tracţiune integrală electronică All Mode 4x4i de la precedenta generaţie.

Mai mult, SUV-ul japonez are parte de două tehnologii noi - Active Ride Control şi Active Engine Break. Sistemul Active Ride Control monitorizează suprafaţa drumului şi detectează denivelările care ar putea destabiliza maşina, după care modifică setările suspensiei pentru a oferi o călătorie cât mai confortabilă. Un sistem asemănător e prezent şi pe noul Mercedes-Benz S-Class.

Active Engine Brake funcţionează împreună cu cutia de viteze automată CVT şi simulează frâna de motor pe care şoferul o creează atunci când retrogradează vitezele într-o maşină cu cutie manuală. Astfel, cel de la volan nu mai trebuie să folosească frâna de picior atât de des pentru a încetini maşina înainte de intrarea într-un viraj sau pe o pantă.
Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.