Toyota Auris Touring Sports - detalii oficiale cu primul break full-hibrid din Europa

A doua generaţie Toyota Auris plusează cu o nouă versiune de caroserie: breakul Auris Touring Sports. Care devine şi primul break din Europa având propulsie hibridă electric-benzină.

Toyota Auris Touring Sports - detalii oficiale cu primul break full-hibrid din Europa Toyota Auris Touring Sports - detalii oficiale cu primul break full-hibrid din Europa

Deşi marele public a avut ocazia să vadă în avanpremieră mondială noua Toyota Auris Touring Sports Hybrid la Salonul Auto Paris 2012, iată că doar la Geneva 2013 avem parte de inaugurarea oficială a primului break full-hibrid de pe piaţa europeană.

Adică a primului combi care utilizează propulsia hibridă benzină-electric - în Europa mai există un break având propulsie hibridă, Volvo V60 Plug-in Hybrid, dar modelul suedez utilizează un motor diesel.

Totodată, Auris Touring Sports reprezintă o premieră pentru gama Auris, prima generaţie fiind limitată doar la versiunile de caroserie cu 3 şi 5 uşi în Europa, ceea ce a reprezentat un minus pentru Auris, dat fiind că segmentul breakurilor de clasă compactă este unul foarte animat pe Bătrânul Continent.

Ca design, breakul mizează pe cartea dinamismului, la fel ca hatchback-ul Auris, stopurile având o formă la fel de complexă, dar decuparea foarte joasă a spoilerului spate de către hayon anunţă un puternic spirit pragmatic. De asemenea, al treilea geam lateral este suficient de voluminos pentru asigurarea unei bune vizibilităţi, reuşind în acelaşi timp să contribuie la obţinerea unei siluete dinamice.

Toyota Auris Tourins Sports este un break compact, având o lungime de 4,56 metri, ceea ce înseamnă un surplus de 29 cm faţă de versiunea hatchback. Portbagajul, însă, e mult mai generos, variind între 530 de litri şi 1.658 litri, ceea ce plasează noul break în media segmentului.

Inginerii Toyota pluseză prin sistemul rapid de rabatare al banchetei ”Easy Flat”, podeaua dublă a portbgajului sau copertina de bagaje bi-direcţională (se poate strânge atât longitudinal, cât şi în lateral). În plus, inginerii japonezi promit că bateriile nu influenţează negativ capacitatea şi modularitatea portbagajului.

Motorizările disponibile pe noua Toyota Auris Touring Sports sunt cele de pe hatchback: un 1,33 L VVTi de 100 CP, pe benzină, respectiv un diesel 1,4 L D4-D, în două versiuni de putere, 90 CP şi 126 CP.

Însă mult mai importantă este versiunea de propulsie hibridă, cunoscută de pe Prius: e vorba despre asocierea unui motor pe benzină de 1,8 litri cu un motor electric, puterea totală cifrându-se la 136 CP, în timp ce emisiile de CO2 de numai 86 g/km sunt cele mai mici pentru un break pe benzină.

Mai multe detalii despre noua Toyota Auris Touring Sports, precum şi informaţii despre lansarea pe piaţa de la noi, vom afla în curând.

Toyota Auris Touring Sports de pe tare.ro