6 noutăţi Toyota la SEMA 2010

Cele 6 maşini Toyota tunate prezentate la SEMA 2010 putem spune că au făcut cinste mărcii japoneze, care ne-a prezentat nişte creaţii total diferite de modelele pe baza cărora sunt construite. Să vedem despre ce este vorba.

6 noutăţi Toyota la SEMA 2010 6 noutăţi Toyota la SEMA 2010

Cu siguranţă, modelul care a atras cele mai multepriviri în standul Toyota la SEMA 2010 a fost Prius-ul preparat deC&A Custom. Dacă în versiunea de serie suntemobişnuiţi cu un look cuminte al lui Toyota Prius, maşina tunată de C&A am puteaspune că rupe canoanele.

În primul rând, Prius-ul de la SEMA 2010 beneficiază deun kit exterior din fibră de carbon, extrem de agresiv.Spoilerul frontal este complet refăcut, beneficiind de nişte prizeimense, am putea spune chiar exagerate. Tabloul este completat deun spoiler spate inedit, cu lateralele profilate ca nişte aripiaerodinamice - aripioare pe care le regăsim şi în cadrulpragurilor.

Maşina mai beneficiază de un eleron bizar, care acoperă chiar şistopurile, în timp ce jantele de 18" au un design aparte,fiind încălţate cu pneuri Goodyear Eagle Revspec.Interiorul are dreptul la o tapiţerie integrală din Alcantara,scaune sport Recaro sau un sistem de navigaţie Denso.

Aspectul de OZN războinic este completat de înlocuirearetrovizoarelor cu nişte camere de filmat, iar şoferul arela dispoziţie câteva indicatoare suplimentare pe bord, tratate de omanieră nonconformistă. Per total, Toyota Prius by C&A Customeste o creaţie exagerată şi controversată, dar măcar demonstreazăfaptul că o maşină ecologică nu trebuie neapărat să fiecuminte.

Mai aproape de realitate este modelul Toyota Prius preparat deTRD (Toyota Racing Development), care beneficiază de unpachet PLUS Performance Package. Acesta presupuneaccesorii exterioare aerodinamice, spoilerele şi pragurile fiindpuţin modificate, setarea mai sportivă a suspensiei şi adoptareaunor jante de 17". Amatorii vor putea comanda acest pachet în USAîncepând cu primăvara anului viitor.

Revenim în domeniul "incredibil" pentru a vorbi despre unmonovolum-limuzină: Pe baza familistei Toyota Sienna,japonezii au realizat o versiune denumită "Swagger Wagon",mai lungă cu 1,2 metri decât modelul de bază şi realizată înclasicul stil american "stretch limo" - mai ales că beneficiază şide un set de jante cromate de 20".

Maşina se dovedeşte o propunere foarte interesantă, conceptul demonovolum oferind un spaţiu foarte bun în interiorul tratat luxos.Partea centrală a maşinii lasă loc pentru două scaune cu multiplereglaje şi care îşi pot schimba poziţia. Ambianţa destul de luxoasăeste asigurată de podeaua din lemn brazilian, pe lateralefiind concepute un bar generos şi alte spaţii dedepozitare, totul fiind finisat cu inserţii din lemn.

Toyota Swagger Wagon beneficiază şi de gadgeturielectronice, cum ar fi un sistem HP TouchSmart sau oconsolă Xbox. Per total, japonezii s-au gândit să adauge o tuşăcomică acestei maşini, care, datorită jucăriilor, pare mai degrabăo limuzină dedicată bogătaşilor care încă nu au ajuns la vârstabuletinului...

Să trecem la lucruri mai serioase: Toyota TundraSportsman. Este o maşină dedicată fanaticilor din cluburile"Vânătorul şi pescarul sportiv", beneficiind de oplatformă de 8 metri pătraţi plasată deasupra şi dotată cu un miccort de camuflaj, precum şi scaune. În partea din spate a maşinii,bena a fost înlocuită cu un fel de dulap compartimentat, în careputeţi pune de la echipamente până la scule şi arme. Maşina estepregătită pentru multe aventuri, graţie motorului V8 de 5,7 litrisau cauciucurilor offroad de 33".

Ceva mai calmă este Toyota 4Runner Backcountry, o maşinăpreparată de Four Wheel Magazine şi dedicatăaventurierilor de cursă lungă. Maşina este dotată cu accesoriioffroad de renume (bull-bar şi blocante ARB, suspensie OME, troliuWInch XD9000 sau cauciucuri all-terain Falken WildPeak A/T). Maşinabeneficiază şi de un sistem cu apă, care poate fi folosit pe postde duş, dezvoltat de EVO Manufacturing.

Micul model Toyota Yaris GT-S Club Racer doreşte să nearate latura racing a citadinei, deşi motorizarea este unmotor pe benzină de numai 1,5 litri şi 147 CP. Yaris GT-Sbeneficiază de un tratament specific curselor de circuit, avândcapota din fibră de carbon şi bosaje suplimentare pentru roţile de13", încălţate cu pneuri slick Goodyear concepute special pentrupistă.

Interiorul a scăpat de toate dotările şi echipamentele unuiYaris de serie, fiind "golaş", specific unei maşini de curse. Avemparte doar de un scaun Sparco pentru şofer, volan, schimbător deviteze ridicat, pedalier perforat şi minime indicaţii de bord. Înrest, interiorul este dominat de un roll-cage sofisticat.