Brabus 700 Biturbo pe baza lui Mercedes SLS AMG

La Geneva 2011, tunerul de casă Brabus ne arată un Mercedes SLS dus la extrem, în spiritul deja cunoscut al firmei de tuning. Carte de vizită: 700 CP şi 850 Nm.

Brabus 700 Biturbo pe baza lui Mercedes SLS AMG Brabus 700 Biturbo pe baza lui Mercedes SLS AMG

Dacă nu vă mulţumesc cei 571 CP ai unui model de serieMercedes SLS AMG şi nici surplusul de 10 CP oferit de Brabus prin pachetul din vara lui2010, aveţi ocazia, la Salonul Auto Geneva2011, să vă satisfaceţi orgoliul, prin aceastănouă propunere Brabus 700 Biiturbo.

Brabus 700 Biturbo beneficiaza de pachetul Widestar, disponibil pentru Mercedes SLS AMG

De această dată, cei de la Brabus nu s-au mai ocupat aşa de multde partea estetică, Brabus 700 Biturbo beneficiind depachetul Widestar cunoscut deja şi care înseamnă adăugareaunui splitter frontal, modificarea gurilor de aerisire laterale,fante de aerisire laterale personalizate, difuzor mai proeminent şiun eleron ceva mai mare. La care se mai adaugă praguri aerodinamiceşi aripi spate lăţite cu 20 mm.

Jantele Brabus Monobloc F "Platinum Edition" sunt de 20inch pe faţă, respectiv 21 inch pe spate, fiind mai uşoarecu 12% faţă de jantele unui SLS de serie. Pneurile pot fi deorigine Yokohama sau Pirelli, având dimensiuni generoase: 275/30 ZR20 pe faţă, respectiv 295/25 ZR 21 pe spate. Suspensia esterealizată în parteneriat cu Bilstein, beneficiind de un sistem RideControl (garda la sol poate fi ridicată cu până la 5 cm).

Brabus 700 Biturbo beneficiaza de jante de 20 inch pe fata, respectiv 21 inch pe spate

Din punct de vedere tehnic, specialiştii Brabus audezvoltat un sistem bi-turbo special adaptat pentru motorulV8. Dacă, în mod normal, turbocompresorul are sensul derotaţie al turbinei spre dreapta, în cazul Brabus turbocompresorulmontat pe rândul de cilindri din stânga are sensul de rotaţie alturbinei spre stânga, astfel fiind obţinut un foarte bun echilibru,dar şi o optimizare a curgerii gazelor.

Modificările au mai însemnat reproiectarea sistemului deadmisie, adoptarea unor intercoolere apă-aer generoase, dar şimontarea unor filtre de aer de mare performanţă. La care se maiadaugă modificări ale sistemului de ungere, precum şiadoptarea unor pistoane noi, care reduc raportul decompresie la 9,0:1.

Motorul lui Brabus 700 Biturbo a primit un sistem bi-turbo special, plus alte modificari

Unitatea electronică centrală a fost reprogramată, însă s-aţinut seama şi de capitolul poluare, motorul lui Brabus 700 Biturbofiind compatibil Euro 5. Inginerii Brabus au modificat şi galeriade evacuare, care e acum mai uşoară cu 12 kg, fiind realizată dintitaniu. În plus, catalizatoarele high-performance reducturbulenţele la evacuare, iar ieşirile au diametrul de 84 mm.Există şi o supapă pneumatică, având comandă din interior,care îi conferă maşinii un sound mult mai sportiv.

Ce înseamnă, însă, sportivitatea acestui Brabus 700 Biturbo?Cei 700 CP şi cuplul maxim de 850 Nm se traduc pe asfaltperformanţe precum 0-100 km/h în 3,7 secunde sau 0-200km/h în 10,2 secunde, în timp ce viteza maximă se cifrează la 340km/h.

Faţă de un SLS de serie nu vorbim de îmbunătăţiri semnificativeîn cifre (0-100 km/h în 3,8 secunde, viteză maximă de 317 km/h),dar inginerii ne promit că Brabus 700 Biturbo îi oferăcelui de la volan senzaţii mult diferite - care ar trebuisă justifice un preţ de aproape 300.000 euro.

Brabus 700 Biturbo atinge 100 km/h in 3,7 secunde, iar viteza maxima e de 340 km/h