Dedicaţie de la Rowen pentru cei care credeau că Toyota GT86 e banală...

Cam toţi specialiştii recunosc faptul că Toyota GT86 este o maşină sport foarte reuşită la nivel tehnic. Doar ca aspect nu prea stârneşte aplauze. Însă tunerul japonez Rowen s-a gândit să rezolve această ”problemă” într-un stil de-a dreptul exagerat. Ce ziceţi de rezultat?

Personal, am o slăbiciune pentru Toyota GT86, pe care o consider printre puţinele maşini actuale care sunt concepute pentru a-i conferi celui de la volan acel univers de senzaţii şi trăiri pe care le vrei într-o maşină sport. Mă rog, e o întreagă dezbatere pe această temă, dar acum e vorba despre altceva.

Au fost destui care au reclamat că GT86 ar avea nevoie de putere mai mare, însă, după o tură cu maşina, mai toată lumea a căzut de acord că, din punct de vedere tehnic, coupe-ul japonez e pur şi simplu foarte echilibrat pentru şoferii normali. Însă criticile la adresa designului aproape anost au rămas valabile, aşa încât au apărut destule propuneri ale tunerilor, în încercarea de a personaliza maşina cât mai pe gustul clienţilor.

Japonezilor nu le e teamă să-şi expună ideile, chiar dacă se ajunge la un rezultat prea încărcat

 

Cei de la Rowen au intrat şi ei în horă în 2012 cu un kit botezat 86 RR Street Zero. Acum, în 2014, kit-ul este upgradat, prin urmare denumirea primeşte şi termenul ”Neo”. Sincer, la cât de încărcată arată acum maşina, i-am putea spune pur şi simplu Toyota GT86 Anime...

Spoilerele, pragurile şi aripile faţă au trecut printr-un proces migălos de modificări complexe, aşa încât maşina are parte acum de un individualism mai puternic decât ne-am aştepta. Şi spatele a fost rezolvat în aceeaşi manieră, printr-un difuzor generos şi un eleron uriaş, în timp ce jantele sunt, în mod ciudat, extrem de simpliste, stilul racing purist lăsând la iveală detaliile sistemului de frânare.

Dacă vă place sau nu kitul celor de la Rowen pentru Toyota GT86, nici nu mai contează. E clar că această apariţie ar eclipsa şi un Veyron...