G-Power Typhoon RS BMW X6M

G-Power Typhoon RS V10 nu este cel mai rapid SUV din lume, este cea mai păguboasă modalitate de a cheltui 675.000 euro.

G-Power Typhoon RS BMW X6M G-Power Typhoon RS BMW X6M

Unii cunoscători s-au grăbit să laude G-Power Typhoon RS că estecel mai rapid SUV din lume, dar acest model nu este un SUV, pentrucă nici X6 nu este un SUV, şi cea mai potrivită denumire ar fiSport Inutility Vehicle. Capacităţile tot-teren au fost castrateprin montarea kitului agresiv şi a jantelor mari până au ajuns lanivelul unei maşini sport obişnuite şi, deşi are 900 CP, nici celedinamice nu sunt foarte impresionante pentru a justifica cei675.000 de euro pe care tunerul german îi cere.

Gândiţi-vă laurmătorul exemplu: Porsche Panamera Turbo, tot 4 uşi, tot4,2 secunde necesare pentru a atinge 100 km/h, aspect controversat,tracţiune integrală şi un preţ de peste 150.000 de euro.Deci pentru un portbagaj mai mare şi pentru faptul că doar alţipatru au făcut greşeala de îşi cumpăra Typhoon RS, G-Power cereîncă o jumătate de milion de euro. Un alt exemplu este căîn aceeaşi bani îţi poţi cumpăra un Aston Martin Rapide, unFerrari 458 Italia şi un Bentley Continental GT, adicămaşini care îţi atribuie eticheta de fin colecţionar, nu de individcare în căutarea opulenţei aruncă cu banii pe geam.

Typhoon RS faţă

Să vedem însă ceoferă G-Power Typhoon RS pentru această sumă. În primul rândmotorul V8 de 4.4 litri este substituit de unul V10 de 5.5 litri,care la bază a fost acelaşi motor de pe M5, dar care acum vine cu ocapacitate mărită şi cu două unităţi turbo noi. Rezultatul esteimpresionant pe hârtie, 900 CP şi un cuplu de 870 Nm. Dar pentrucă, în încercarea de a oferi senzaţiile pure ale unei maşini sport,transmisia automată şi sistemul xDrive au fost sacrificate înfavoarea unei manuale cu 6 rapoarte care transmite puterea doar lapuntea spate. Deci orice călătorie va fi la fel de relaxantă ca opromenadă pe spatele unui taur furios.

Performanţelesunt totuşi impresionante pentru un mastodont de asemenea talie:4,2 secunde pentru 100 km/h, 13 secunde pentru 200 km/h şidistracţia se întinde până la 330 km/h. Dar oare vreacineva un mamut care să se comporte ca un supercar mediu şi maiales este în stare să plătească cât pentru două Ferrari 599 GTO?Este adevărat acest model vine cu mai multă fibră de carbon şichiar titan la elementele caroseriei, dar în 50 de ani cu siguranţăTyphoon RS nu va accede la statutul de model de colecţie şi decipreţul său va fi mai puţin de o zecime din cel al unui 599GTO.

Typhoon RS inerior

Aspectul esteticnu îl comentăm, dar ne aşteptăm ca o persoană îndeajuns de prosperăsă aibă gusturi ceva mai rafinate şi să aprecieze mai mult eleganţaunei ambarcaţiuni Azimut sau beneficiile unui elicopter întransportul pe aceleaşi distanţe.