Povestea lui Andrei Mitraşcă la Pikes Peak 2015: românul care i-a impresionat pe americani la ei acasă

Andrei Mitraşcă a mers şi în 2015 la celebra cursă de viteză în coastă Pikes Peak din statul american Colorado, doar că anul acesta a avut mai puţini bani, aşa că a trebuit să se descurce singur. Şi a făcut-o, pentru că altfel nu putea să îşi îndeplinească visul.

Povestea lui Andrei Mitraşcă la Pikes Peak 2015: românul care i-a impresionat pe americani la ei acasă Povestea lui Andrei Mitraşcă la Pikes Peak 2015: românul care i-a impresionat pe americani la ei acasă

Andrei Mitraşcă e un pilot român, campion la competiţiile de viteză în coastră de la noi din ţară. S-ar putea să fi auzit de el anul trecut, când a devenit primul român din istorie care a concurat la Pikes Peak, cursa de viteză în coastă desfăşurată în fiecare an în statul american Colorado.

Ei bine, Andrei Mitraşcă a mers şi în 2015 la Pikes Peak, însă povestea de anul acesta a fost un pic mai tristă decât cea din 2014, după cum scrie ediţia online a publicaţiei The Gazette din Colorado Springs.

Anul trecut, Andrei a avut bani suficienţi la teşcherea ca să închirieze un SUV american cu care a remorcat-o pe Ruxi, maşina lui de curse, un Seat Ibiza Cupra diesel, cu care participă şi la competiţiile din România. Anul acesta, însă, banii au fost mai puţini, aşa că a trebuit să facă drumul de la New York până în Colorado Springs la volanul maşinii sale de concurs. Iar asta nu e tot – din cauză că transportul Seatului a fost întârziat cu aproximativ o săptămână, Mitraşcă a putut pleca din New York abia luni, iar el trebuia să fie miercuri la Pikes Peak pentru a participa la sesiunea de calificări – un drum de vreo 2.900 km, care durează în jur de 28 de ore dacă nu opreşti deloc.

Dar Andrei a trebuit să oprească – pentru realimentări şi mâncare – aşa că a făcut 34 de ore şi a ajuns cu zece minute înainte să înceapă calificările, după cum a scris pe contul său pe Facebook.

„Nu a fost o experienţă extraordinară”, a declarat pilotul orădean pentru The Gazette. „E drum drept, ştii? Pur şi simplu am ţinut Autostrada 70”, a continuat el.

Pare simplu, însă nu a fost chiar aşa, fiindcă a trebuit să facă o medie de viteză de 100 km/h. Dacă mergea mai încet, nu mai ajungea, iar dacă mergea mai repede, îl oprea Poliţia – şi maşina lui galbenă, care nu a fost vândută niciodată în Statele Unite ale Americii, era „ca un pom de Crăciun”, după spusele lui Andrei.

Ajuns la Pikes Peak, românul nostru a fost luat sub aripa lui Steve Goeglein, un american care a crescut în Colorado Springs şi care participă la „cursa către nori” de peste zece ani.

„A venit aici direct de pe Autostrada 24! Nu s-a oprit deloc de la New York! A condus fix până la linia de start!”, a spus Goeglein despre multiplul campion român la viteză în coastă. „Înainte de toate, e un diesel. Nu ştiu unde a oprit ultima dată să alimenteze. E pur şi simplu incredibil ce face - de unul singur”, a concluzionat pilotul american.

Anul trecut, Andrei Mitraşcă şi-a atins ţelul de a termina cursa pe un loc mai bun decât cel de la coadă, însă a avut probleme la motor şi a trebuit să parcurgă mare parte din traseu cu o viteză mult mai mică decât ar fi vrut, astfel că nu a reuşit să-şi îndeplinească visul de a bate recordul la categoria diesel.

Aceleaşi probleme la motor au apărut, din păcate, şi în 2015. „Pe traseu, am putut să trag tare şi să atac aşa cum ştiu că se poate”, a scris pilotul pe contul său de Facebook. „La 4.000 m am reuşit să prind 160km/h pe sectoarele de viteză şi am simţit, în sfârşit, că pilotez. Spre final, însă, a revenit virusul motorului. Am fost din nou la atelier şi am făcut o invenţie care sper să dea roade. Nu pot să anticipez nimic, s-ar putea să mă ducă până la final sau să mă târăsc ca anul trecut”.

Din cauza ploii puternice, traseul care are 19,99 km a fost scurtat la aproximativ 7 km în timpul competiţiei, distanţă pe care Andrei Mitraşcă a parcurs-o până la final. Rezultatele oficiale nu au fost publicate încă, dar campionul român la viteză în coastă spune că a trăit mai intens cursa decât anul trecut, deşi a apărut din nou „monstruleţul din motor” şi nu a apucat să parcurgă traseul pe toată lungimea sa (19,99 km) şi să ajungă în vârf.

Pentru noi, Andrei Mitraşcă e dovada vie că pasiunea nu cunoaşte limite şi sperăm că va reuşi să îşi îndeplinească visul de a bate recordul la categoria vehiculelor diesel - asta dacă va hotărî să participe şi în 2016 la faimoasa „cursă către nori”.