Test în premieră cu noul Mini Countryman

Autor: Dan Vache 04 aug. 2010 Test in premiera

Din ce în ce mai mulţi constructori se asociază cu vedete de
talie internaţională. Este o bună modalitate de a atrage atenţia
publicului, deşi nu ştiu câţi dintre tinerii care
fredonează ultima melodie Black Eyed Peas, îşi permit un X6
ActiveHybrid precum cel care apare în videoclip.
Sau câţi
dintre Jay Z – wannabes îşi pot cumpăra un Jaguar XJ. Totuşi, până
la urmă, imaginea contează şi de aceea MINI Countryman a fost
lansat sub motto-ul „Getaway” care mai apoi a devenit o melodie
compusă de Timbaland şi cântată de Michelle Branch, evident o
cântăreaţă americană de…country.

Pentru că orgoliul german este mai presus de orice, Countryman
este, conform oficialilor mărcii, un „Crossover cu
caracteristici SAV”.
Nu SUV, cum are toată lumea ci SAV
cum este BMW X5. Măcar BMW este sincer şi nu declară că poţi
escalada Everestul cu maşinile sale 4×4. Desigur, Countryman nu te
inspiră la a pleca şi cuceri lumea în el. Este totuşi o reuşită din
punct de vedere stilistic. Pentru prima oară în istorie, un
MINI este lansat cu faruri cu altă formă decât cea rotundă
tradiţională.
A fost nevoie de ceva curaj pentru acest
lucru dar din fericire, chiar şi cu noua formă pentru faruri,
Countryman arată ca un MINI veritabil. Consolele faţă-spate sunt
foarte scurte şi chiar dacă maşina are dimensiuni mici este foarte
masivă.

Pentru că măsurile sale sunt comparabile cu cele ale lui
Juke
, trebuie spus că acesta arată mai mic decât este
datorită designului iar MINI, în realitate arată mai mare decât
este. Poate de aceea, când te urci la volan, spaţiul destul de mic
din interior este dezamăgitor. Deşi în Countryman stai mai bine ca
în orice MINI, spaţiul este totuşi destul de restrâns pentru
pasagerii din faţă. Portbagajul este mare, foarte satisfăcător, are
o formă regulată iar accesul la el este bun datorită hayonului
decupat larg.

Accesul către locurile din spate este bun, dar şi pentru
cele din faţă
iar principalul vinovat nu sunt portierele
mai mari ci garda la sol mare, perfectă pentru un acces ideal în şi
din maşină. Standard, poţi opta, fără cost pentru o configuraţie a
locurilor din spate cu banchetă cu trei locuri sau două fotolii
individuale, despărţite de o consolă mediană intitulată
MINI Center Rail. Da, consola este de fapt o şină
pe care vor putea fi montate şi mutate conform dorinţei fiecăruia
diverse accesorii – suport de ochelari, băuturi, scrumieră, cotieră
etc. În configuraţia cu două locuri individuale, spaţiul în spate
este foarte bun atât la umeri cât şi la cap şi la picioare. Cele
două scaune individuale sunt reglabile separat, la fel ca scaunele
din faţă.

Designul interiorului nu este foarte mult schimbat faţă de ceea
ce aţi văzut până acum la noua generaţie de MINI-uri şi doar ceasul
central este mai mare şi adăposteşte un display TFT mai mare.
Acesta va fi preluat şi de facelift-ul pentru MINI şi Clubman, care
va fi lansat în toamnă la Paris. Motivul este simplu, de acum
Countryman este primul MINI cu un sistem de control gen
iDrive,
denumit MINI Connected dar care
se controlează printr-un simplu comutator amplasat în faţa frânei
de mână, un buton care arată MINI dar se comportă precum
controllerul iDrive.

MINI Connected permite ataşarea la sistem a unui iPhone
care va fi folosit pentru accesul live la internet.
De
aici posibilitatea ascultării unuia din cele 25.000 de
web-radio-uri disponibile sau căutarea cu google. Am testat
sistemul, este spectaculos, funcţionează rapid dar totul depinde de
conexiunea abonamentului din iPhone la internet. De fiecare dată
când semnalul este slab sau reţeaua are probleme, web-radio-ul va
funcţiona în consecinţă, cu întreruperi enervante.

Pagini: 1 2 3

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide