Testată: Toyota Land Cruiser 150 facelift. Specialistul cu salopetă business

Autor: Oraan Mărculescu 25 mart. 2014 Test drive

Primul lucru pe care îl pot spune despre faceliftul lui Toyota Land Cruiser 150 este că nu prea înţeleg ce au vrut designerii japonezi. Ok, grila mult mai impunătoare vrea să te facă să uiţi de orice alt SUV de prestigiu. Însă profilarea ”înlăcrimată” a farurilor, cu adoptarea luminilor LED în prelungirea inferioară a farurilor, mi se pare că afectează sobrietatea generală.

Blocurile optice ”prelinse” pe lângă grila imensă sunt o încercare de efeminare a unui mastodont?

Cu alte cuvinte, estetica părţii frontale mi se pare (nu doar mie) discutabilă ca originalitate, mai ales dacă mă gândesc la publicul în general mai conservator, care îşi permite să dea circa 60.000 de euro pe un asemenea pachebot de 4,76 metri lungime şi 1,9 metri lăţime. Pentru mulţi, însă, sunt sigur că sigla Toyota şi renumele Land Cruiser eclipsează criticile privind aspectul.

Aşa încât mi se par mult mai importante modificările pe care faceliftul le presupune în habitaclul maşinii, cu precădere în privinţa planşei de bord. Volanul a rămas impozant, ceasurile analogice sunt sensibil îmbunătăţite la nivelul eleganţei, iar partea superioară a consolei centrale păstrează layout-ul displayului tactil şi al comenzilor pentru climatizare.

Combinaţia de business şi pragmatism sigur nu-i va impresiona pe amatorii de fiţe

Marea schimbare o regăsim în partea centrală a consolei, unde cel de la volan este gratulat cu un panou complex de comenzi offroad. Înainte de facelift, la baza consolei erau plasate câteva butoane la care nu era foarte facil de ajuns, iar afişarea programelor sistemului Multi-terrain era cam simplistă pe micul ecran dintre indicatoare.

Acum, însă, tot ce ţine de utilizarea maşinii în offroad este concentrat într-o zonă uşor de accesat, în jurul unui comutator de mari dimensiuni regăsindu-se butoanele pentru reglarea tăriei suspensiei pneumatice, dar şi pentru reglarea gardei la sol, pentru selectarea reductorului, pentru blocarea a două diferenţiale, pentru cele 5 programe ale sistemului Multi-terrain, precum şi pentru vitezele sistemului Crawl Control. Voi reveni asupra acestor comenzi puţin mai încolo.

Herr direktor, aveţi comentarii, cumva? Normal că nu, danke

Deocamdată, remarc spaţiul foarte generos pentru pasagerii de pe locurile din faţă şi de pe banchetă (unde nici domnii directori nu au de ce să se plângă, nici familiştii). Portbagajul variază între 553 şi 1.833 de litri, dar accesul prin marea uşă cu deschidere în lateral poate pune probleme în parcările înguste – totuşi, luneta se poate deschide separat.

Land Cruiser 150 plusează cu două scaune suplimentare în portbagaj. Care, în echiparea de top Luxury, beneficiază de comandă electrică, de la butoane plasate atât din habitaclu, cât şi din portbagaj. Astfel, scaunele pot fi ridicate facil din podea, dar procesul durează destul de mult.

Şi puii de directori au parte de un confort excelent. Doar să nu se joace prea mult cu butoanele

În plus, accesul la ele e mai anevoios, iar adulţii vor resimţi acut insuficienţa spaţiului pentru genunchi. Copiii, însă, nu vor avea probleme, iar o escapadă cu o familie numeroasă va ridica semne de întrebare doar în privinţa spaţiului pentru bagaje – deoarece, în configuraţia cu 7 locuri, mai rămân doar vreo 100 de litri utili în portbagaj.

Per ansamblu, Land Cruiser 150 încearcă să combine stilul business şi caracterul util foarte bun, a doua caracteristică reuşind să impresioneze mai mult. Tenta de lux există, dar maşina pune mai mult accentul pe pragmatism, deci nu trebuie confundată cu un SUV de fiţe.

De fapt, din punct de vedere tehnic, ar fi greşit să considerăm Land Cruiser 150 un SUV, deoarece reţeta este cea a unui offroader foarte serios pentru zilele noastre – vedem explicaţiile PE URMĂTOAREA PAGINĂ

Pagini: 1 2 3

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide