Am testat noul BMW X3 xDrive20d

Am călătorit, dus – întors, aproape 20.000 km pentru a ne întâlni cu noul BMW X3. A doua generaţie a SUV-ului bavarez care are buletin de America.

Am testat noul BMW X3 xDrive20d Am testat noul BMW X3 xDrive20d

Prima generaţie BMW X3 a fost lansată în 2004 şi acontabilizat vânzări de 614.824 unităţi la nivel mondial.Generic ne raportăm la X3 ca la un SUV, dar BMW îşi numeşte produsul SAV -Sport Activity Vehicle. Comparativ cu prima generaţie,noul X3 a crescut în dimensiuni şi oferă mai mult din toatepunctele de vedere. Lungimea a crescut cu 83 mm, lăţimeaeste mai mare cu 28 mm şi este mai înalt cu 12 mm. BMW a reuşit săpoziţioneze perfect noul X3 între X1 şi X5, modelul fiind cu 20 cmmai lung decât mezinul familiei şi cu 20 cm mai scurt decât fratelemai mare.

Din punct de vedere al designului, noul X3 se detaşează oarecumde linia actuală BMW. În ultima vreme am contemplat o uşoarăefeminare a designului la BMW. X3 era poate singurul model care maipăstra ceva din masculinitatea liniilor care a caracterizatdesignul BMW cu ceva ani în urmă. Putem vorbi la noul X3 deo evoluţie a liniilor. S-a conservat aceamasculinitate a caroseriei, dar acum rafinarea detaliilor aduce unplus de eleganţă. În partea frontală grila a crescut în dimensiunişi este uşor plonjată spre înainte, iar barele din interiorul"rinichilor BMW" sunt mai viguroase.

Grila frontală este şi originea celor 6 nervuri careprofilează capota. Farurile, un alt detaliu care face unBMW inconfundabil, păstrează tema "angel eyes" careacum sunt LED şi au funcţia day time running lights.Farurile de ceaţă sunt poziţionate mult mai spre exterior decât lavechea generaţie şi pot fi comandate cu funcţia "cornering lights".Mai poate fi remarcat noul spoiler frontal care acum vine cu osuprafaţă mai mare vopsit în culoarea caroseriei comparativ cuprima generaţie.

Din spate noul X3 poate fi confundat de la distanţă cu un X5.Grupurile optice spate în formă de "T" au fost redesenate,forma a fost conservată, dar vorbim despre o literă "T"stilizată. În cazul unor frânări puternice, în primaetapă, stopurile de frână se aprind intermitent, pentru ca la ofrânare de urgenţă să fie activate luminile de avarie. Creşterea înlăţime poate fi cel mai uşor remarcată atunci când modelul esteprivit din spate. Se remarcă uşor luneta care a crescut îndimensiuni, precum şi pasajele roţilor spate mult mai profilate înexterior acum. Pentru că modelul a crescut uniform în dimensiuni,senzaţia de masivitate este camuflată, şi mai este atenuată şi deprofilarea mult mai pronunţată a panourilor laterale şi aportierelor.

Citeşte mai departe în pagina următoare »