MEGA-COMPARATIV clasa mică: Fiesta vs Sandero, Spacestar, 208, Ibiza, Polo şi Yaris

Se întâmplă să le vedem în trafic, cum se strecoară printre autobuze, taximetrişti şi maşini mult mai mari ca ele, dar, cu toate acestea, adesea trec neobservate, mascate de SUV-uri, sedanuri şi aproape orice alte maşini ceva mai împlinite. Ei sunt piticii din lumea auto, „the little league“, sau, concret, clasa mică. Noi i-am adunat pe şapte dintre ei într-un test comparativ pestriţ, iar în ordine aleatorie, candidaţii sunt următorii: Ford Fiesta, Dacia Sandero, Mitsubishi Spacestar, Peugeot 208, Seat Ibiza, Volkswagen Polo şi Toyota Yaris. Start joc!

MEGA-COMPARATIV clasa mică: Fiesta vs Sandero, Spacestar, 208, Ibiza, Polo şi Yaris MEGA-COMPARATIV clasa mică: Fiesta vs Sandero, Spacestar, 208, Ibiza, Polo şi Yaris

1. Dacia Sandero - Românul bun-la-toate

Asemănător lui Yaris, autohtonul Sandero s-a metamorfozat mult cu a doua generaţie, lucru care îi permite să pătrundă în arenă cu modele deja consacrate. E drept, Sandero nu străluceşte la capitolul calitate când vine vorba de interioriul gândit simplist, însă acest lucru este perfect normal când pleci de la premisa „ieftin şi bun“. Printre punctele pozitive se numără planşa de bord mai ergonomică şi acel plastic fin care îmbracă, nu foarte generos, consola centrală.

Spaţiul este suficient chiar şi pentru cei mai înalţi, a apărut un nou spaţiu de depozitare deasupra consolei centrale care adăposteşte în continuare butoanele geamurilor electrice. Dar Sandero este campion absolut al portbagajelor, având în posesie un exemplar cu un volum de 320 de litri.

Sandero este oferit cu cel mai mic motor dintre competitorii săi, deja cunoscutul 0.9 TCe de 90 de cai putere. Cu toate acestea, influenţa adusă de Renault se răsfrânge mai mult în timoneria cutiei de viteze decât în ţinuta de drum cu care Sandero nu prea ameninţă celelalte modele. Nimic deosebit în legătură cu suspensiile, care rămân fidele confortului şi slujesc strict deplasarea dintr-un punct în altul. Acelaşi lucru se poate spune şi despre direcţie, care este un pic greoaie, în vreme ce ruliul pronunţat te invită să conduci mai blând.

Cu toate acestea, Sandero face un salt mare prin introducerea în configuraţia standard a sistemelor ESP, ABS şi AFU şi intră în rândul modelelor cu care concurează, însă nu trebuie uitat faptul că vorbim despre un model ce se vrea a fi low-cost. Mai are destul de muncă pentru a confirma, însă asul său din mânecă este, fără îndoială, caracterul practic. Preţul de pornire pentru Dacia Sandero în România este de 7.090 de euro în echiparea de bază Acces, cu motor de 1,2 litri pe benzină.

VEDEŢI UN NOU MODEL PE PAGINA URMĂTOARE

Citeşte mai departe în pagina următoare »