Topul SUV-urilor în România

În perioada ian. – oct. 2007 s-au vândut cu 77% mai multe SUV-uri decât în perioada similară a anului 2006. Care sunt SUV-urile preferate ale românilor şi ce segmente pierd clienţi pe fondul expansiunii domeniului crossover în România ?

Topul SUV-urilor în România Topul SUV-urilor în România

Intitulate pompos Sport Utility Vehicles (în locul învechitelor apelative vehicule de teren“ sau “maşini 4x4”), împărţite pe numeroase categorii şi adaptate la necesităţile cotidiene, aceste modele devin tot mai populare pe străzile mioritice.

Românii potenţi financiar au devenit cei mai frenetici clienţi, adoptând SUV-urile ca maşini de familie, în detrimentul modelelor dedicate utilizării familiste. Astfel, SUV-urile sunt preferate în detrimentul monovolumelor sau berlinelor de clasă medie şi mare, după cum o arată cifrele APIA pentru perioada ianuarie-octombrie 2007.

În topul autoturismelor de la noi, SUV-urile ocupa un onorant loc trei, în urma autoturismelor de oraş şi a celor compacte :

  • autoturisme de oraş: 67.656 unităţi
  • berline clasa compactă: 64.325 unităţi
  • SUV-uri: 14.932 unităţi
  • berline şi breakuri clasa medie: 13.963 unităţi
  • monovolume: 2.803 unităţi
  • limuzine clasa mare: 1430 unităţi

Evoluţia segmentului este caracterizată de un plus de 77%, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, creştere superioară dinamicii pieţei în acelaşi interval. Acest segment este cel mai efervescent în România în ultimii ani, crescând pe fondul extinderii ofertei producătorilor.

Cea mai importantă cotă de piaţă în acest segment o deţine Hyundai, unul din trei SUV-uri vândute în România purtând sigla producătorului coreean. Pe locul secund se situează Toyota, care vinde aproximativ 10% din totalul de autoturisme de teren din România, iar pe locul al treilea îi găsim pe germanii de la VW, al căror model Touareg acaparează aproape 8% din segmentul SUV-urilor.

De altfel, VW Touareg este al treilea cel mai bine vândut SUV în primele zece luni ale lui 2007, depăşind surprinzător Toyota RAV-4, al cărei preţ este mai mic.

În cazul unei repartizări pe sub-clase ale segmentului SUV, observăm că există diferenţe în comportamentul consumatorului de la o diviziune la alta. Modelele de dimensiuni şi propulsoare mici sunt preferate cu motorizări pe benzină, spre deosebire de cele mai mari sau de lux care sunt comandate cu propulsoare diesel de puteri mari.

În cazul SUV-urilor Hyundai, care conduc detaşat vânzările, preţul redus contează în mai mare măsură decât dotările, performanţele sau imaginea de marcă. Perechea Tucson şi Santa Fe s-a încoronat în 2007 ca bestseller, cu cele 2.812, respectiv 2.094 unităţi comercializate în primele zece luni.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.