Renault Twizy E.Z. Concept la Frankfurt 2009

Autor: Oraan Mărculescu 15 sept. 2009 Concepte auto

Conceptul TWIZY Z.E. 100% ELECTRIC, 100% PRACTIC şi 100%
INOVATOR

Conceptul Twizy Z.E. reprezintă un răspuns inovator
la provocările mobilităţii urbane. Având un şasiu cu patru roţi,
conceptul Twizy Z.E. oferă şoferului şi pasagerului – aşezaţi unul
în spatele celuilalt – un mijloc de transport 100% electric ce nu
produce emisii de CO2.

Twizy Z.E. este compact, rapid şi practic – având toate calităţile
necesare pentru traficul urban. Caroseria compactă creează un mediu
asemănător unui cocon, care oferă protecţie de primă clasă atât
pentru şofer, cât şi pentru pasager.

Puterea este generată de un motor electric de 15kW, care produce un
cuplu motor de 70Nm, permiţând conceptului Twizy Z.E. să fie
adaptabil şi uşor de condus. Performanţele la accelerare ale
vehiculului concept Twizy Z.E. în condiţii de trafic urban şi
suburban sunt comparabile cu cele ale unei motociclete cu motor de
125cc.

UN VEHICUL PENTRU ORĂŞENII OCUPAŢI…

Conceptul Twizy Z.E. este un vehicul 100% electric care se
adresează în principal orăşenilor ce încearcă să-şi găsească drumul
prin jungla urbană. În fiecare zi, aceştia trebuie să îmbine
sarcinile de serviciu cu o viaţă socială încărcată, astfel încât
eficienţa, viteza şi simplicitatea sunt esenţiale.

Dimensiunile ultra-compacte ale conceptului Twizy Z.E. (2,30m în
lungime şi doar 1,13m în lăţime) îi asigură agilitatea necesară
pentru traficul urban. Şasiul cu patru roţi, caroseria deschisă şi
formatul scaunelor (scaunul pasagerului în spatele celui al
şoferului) ilustrează caracterul distinctiv al prototipului Twizy
Z.E.

…CARE CAUTĂ UN MIJLOC DE TRANSPORT PRACTIC ŞI
SIGUR

Pentru ocupanţii săi, conceptul Twizy Z.E. reprezintă o soluţie
foarte practică la problema mobilităţii urbane. Cu un cerc de
bracaj de doar trei metri şi având un impact asupra mediului cu
puţin mai mare decât cel al unui scuter, vehiculul concept Twizy
Z.E. este uşor de parcat în oraş. Manevrarea facilă, agilă a
vehiculului face ca vehiculul să rămână blocat în trafic doar
foarte rar, în timp ce cele patru roţi şi centrul de greutate
coborât oferă o stabilitate excelentă.

În ceea ce priveşte interiorul maşinii, prioritatea a fost ca
aceasta să fie uşor de condus. Şoferul poate vizualiza cu uşurinţă
toate datele, ecranele fiind situate la nivelul ochilor, la baza
parbrizului, aşezate în grupuri în formă de fagure, uşor de
diferenţiat. Accesul pasagerului este foarte facil: spătarul este
ataşat de pavilionul vehiculului, permiţând părţii inferioare a
scaunului să pivoteze. Scaunul din spate poate fi reglat în funcţie
de înălţimea pasagerului: perna scaunului poate fi întoarsă invers,
devenind un înălţător auto care oferă mai multă vizibilitate
copilului. Atunci când perna este utilizată astfel, se creează un
volum de depozitare de 10 litri, care se adaugă spaţiului iniţial
de 50 de litri şi spaţiilor de 3 litri din zonele aflate pe ambele
părţi ale volanului.

Conceptul Twizy Z.E. oferă nivele de siguranţă optime. Caroseria
nu protejează ocupanţii maşinii doar de vremea nefavorabilă, ci
contribuie şi la vizibilitatea vehiculului în trafic şi constituie
o veritabilă celulă de siguranţă. O structură deformabilă
protejează ocupanţii vehiculului în cazul unui impact frontal, în
timp ce barele laterale de ranforsare asigură protecţia în cazul
unui impact lateral. Sistemele de siguranţă includ o centură în
patru puncte pentru scaunul din faţă şi o centură de siguranţă în
trei puncte pentru scaunul din spate, un airbag pentru şofer şi
două airbaguri laterale.

O NOUĂ ERĂ A DEPLASĂRII FOLOSIND MIJLOACE 100%
ELECTRICE

Cu caroseria sa futuristă, în ton alb perlat, conceptul Twizy Z.E.
aparţine în mod evident unei noi ere a mobilităţii urbane. Spre
deosebire de maşinile convenţionale, carenajele în culoarea
caroseriei nu sunt sferice, ci octogonale şi acoperă complet
pneurile. Combinate cu culoarea alb perlat şi capacele albastre ale
roţilor, acestea formează un design plăcut, armonios, iar roţile nu
se văd rotindu-se. În schimb, singura mişcare vizibilă este cea a
capacelor roţilor, astfel încât conceptul Twizy Z.E. pare să
alunece graţios şi silenţios pe şosea.

Twizy Z.E. oferă ocupanţilor săi un mediu nou, simplu şi sigur, şi
reprezintă un nou mod de aborda problema mobilităţii urbane.
Părţile din faţă şi din spate ale conceptului Twizy Z.E. sunt
echipate cu un afişaj luminos matricial, format din diode sub formă
de fagure care permit şoferului să observe zona din imediata sa
vecinătate. Pe lângă faptul că servesc drept faruri şi lumini
spate, aceste diode pot produce semnale („smileys”) care se
modifică în funcţie de mesajul pe care doreşte să-l comunice
şoferul.

La interior, habitaclul este iluminat puternic, datorită suprafeţei
vitrate extinse a caroseriei. Combinaţia de culori albastru şi alb
creează o atmosferă relaxantă, care izolează pasagerii de stresul
activităţilor urbane. Optimizarea autonomiei vehiculului se
realizează foarte simplu, într-o notă metaforică: autonomia rămasă
este reprezentată de o floare de lotus pe tabloul de bord, ale
cărei petale se închid pe măsură ce autonomia scade.

Conceptul Twizy Z.E. este propulsat de un motor electric de 15kW
(20cp). Acesta generează un cuplu motor de 70Nm şi combină
confortul cu viteza de reacţie la orice turaţie. Conceptul Z.E.
Twizy poate accelera la fel de repede ca o motocicletă cu motor de
125cc, având un demaraj extrem de rapid. Cu o viteză maximă de
75km/oră, conceptul Twizy Z.E. se va găsi în elementul său şi în
traficul suburban.

Energia disponibilă la bordul conceptului Twizy Z.E. este destinată
în întregime mobilităţii. Datorită şasiului deschis, nu este nevoie
de un sistem de încălzire sau de control al temperaturii, ambele
consumând o cantitate importantă de energie. Acest fapt, combinat
cu greutatea redusă a vehiculului (420kg, cu baterii), contribuie
la obţinerea unei autonomii de până la 100km.

Bateriile litiu-ion sunt amplasate sub cele două scaune. Acestea se
încarcă folosind un cablu extensibil care se află în spatele siglei
Renault din faţă. Cablul poate fi introdus într-o priză obişnuită
de 220V,10A sau 16A, iar bateriile se vor încărca complet în doar
trei ore şi jumătate.

Conceptul Twizy Z.E. este precursorul uneia dintre soluţiile auto
100% electrice pe care Renault le va introduce pe piaţă începând
din 2011.

Twizy e pentru doi pasageriTwizy
este un vehicul simpatic, 100% electric
, gândit strict
pentru necesităţile urbane, fiind destinat celor obişnuiţi cu
scuterele şi cu atributele acestora: eficienţa, simplitate şi
manevrabilitatea în trafic urban.

Este o maşină foarte mică (2,3 metri lungime şi doar
1,13 metri în lăţime)
, iar cei doi pasageri stau unul în
spatele celuilalt – la fel cum se întâmplă în cazul lui
Volkswagen L1 Concept
, de exemplu. Manevrabilitatea lui Twizy a
fost printre priorităţi, raza de bracaj fiind de numai 3 metri, iar
centrul de greutate coborât îi asigură o agilitate crescută.

Interior simplist si placutAspectul
maşinii este pur şi simplu drăguţ, părând mai degrabă o
jucărie de plastic
. Totuşi, cei doi pasageri beneficiază
de experienţa Renault în materie de siguranţă, în ciuda faptului că
habitaclul nu este închis complet – portierele sunt, de fapt, un
fel de bare mai late, fiind lipsite de geamuri sau de partea
inferioară, dar au integrate airbaguri laterale.

Cockpitul este, de asemenea, simplist, având,
totuşi, un volan şi câteva indicaţii necesare pentru condus, dar
gruparea compactă a acestora privilegiază spaţiul.

Interesantă tema de fagure, atât pentru exterior, cât şi pentru
amenajarea interioară, lucru care permite o modulare interesantă a
aspectului (şoferul poate alege „expresia” maşinii prin diodele cu
LED-uri) şi ergonomiei interioare.

Motor electric de 20 CPPasagerul
din spate beneficiază de un acces facil, spătarul scaunului
şoferului fiind ataşat de pavilion
, ceea ce permite
pivotarea părţii inferioare a scaunului. Şezutul scaunului
pasagerului ascunde un spaţiu de depozitare de 50 de litri şi poate
fi reglat în înălţime.

Motorul electric de 15 kW (20 CP) şi 70 Nm îi conferă
lui Twizy performanţe asemănătoare unui scuter de 125 cmc
,
viteza maximă fiind de 75 km/h. Bateriile litiu-ion sunt
poziţionate sub cele două scaune şi îi conferă maşinii o autonomie
maximă de 100 km. Masa totală a lui Twizy este de 420 kg.

Mai multe detalii,
pe pagina următoare
.

MOTOR
Tip
Electric
Tip transmisie
Transmisie directă cu reductor şi inversor mers
înainte/înapoi
Puterea maximă CEE (kW / cp)
15 / 20
Cuplul maxim CEE (Nm)
70
BATERIE
Tip
Litiu-ion
Autonomie
100km
DIMENSIUNI
Jante (inch)
13
Lungime (mm)
2.303
Lăţime (mm)
1.132
Înălţime (mm)
1.476
Ampatament (mm)
1.695
Ecartament faţă/spate (mm)
944 / 944
Consolă faţă/spate (mm)
304 / 304
Greutate fără încărcătură (kg)
420
Pneuri
135/80 R13
PERFORMANŢE
Coeficient aerodinamic (CdA)
0,63
Viteză maximă (kph)
75
Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide