Citroen Metropolis la Geneva

Citroen va prezenta în faţa publicului european prezent la Salonul Auto de la Geneva Metropolis, un concept car sculptural. Metropolis este o limuzina atrăgătoare, cu design armonios, care reflectă măreţia, avant-gardism-ul şi vitalitatea tuturor megalopolisurilor, precum şi farmecul lor magnetic de necontestat.

Citroen Metropolis la Geneva Citroen Metropolis la Geneva

Pentru a veni în întâmpinarea nevoilor de pe piaţa din China, acest concept a fost dezvoltat în proporţie de 100% de către centrul internaţional de design Citroen localizat la Shanghai din 2008. Citroen Metropolis a fost expus în cadrul Expo 2010, ce a avut loc la Shanghai din mai până în octombrie 2010, timp în care conceptul a fost văzut de cei peste 10 milioane de vizitatori ai pavilionului francez.

Prin statura sa impunătoare (5,30 m x 2 m x 1,40 m), Metropolis reprezintă concretizarea unei viziuni asupra luxului creativ şi sofisticat, relfectând în acelaşi timp ambiţiile şi dimensiunea ţării pe care o omagiază.

Caroseria atletică şi spectaculoasă este acoperită de o nuanţă subtilă "Pearl Silk" a cărei intensitate se schimba în funcţie de lumină, dezvăluind detaliile curbate şi pe cele ascuţite.

Limbajul stilistic al lui Metropolis îmbină suprafeţe netede, linii exacte şi curbe senzuale, împreună cu detalii speciale precum aripa faţă cu forma foarte atrăgătoare, ce pune accentul pe silueta puternică, de formă conică a vehiculului. Metropolis reuşeşte să menţină în balanţă responsabilitatea urbană şi senzaţiile aparte la volan cu trenul de rulare hibrid plug-in. Pentru un comportament exemplar pe şosea, conceptul este dotat şi cu suspensie Hydractive - un concept Citroen ce întruneşte toate aşteptările în ceea ce priveşte confortul la bord, atât în lume, cât mai ales în China. Sistemul menţine o gardă la sol constantă pentru aerodinamica îmbunatăţită şi, prin urmare, emisii de CO2 mai scăzute.

Datorită trenului sau de rulare hibrid plug-in, Metropolis poate funcţiona în mai multe moduri:

> complet electric: la pornire, în mediu urban, la viteze scazute şi în timpul decelerării, datorită unui motor electric ce dezvoltă continuu 55 CP (40 kW) şi având un varf de 95 CP (70 kW).

> cu combustie internă: la viteze constante, pe drumuri şi autostrăzi, când motorul V6 de 2 litri pe benzină, ce dezvolta 272 CP (200 kW) şi cuplu maxim de 375 Nm, atinge eficienţa maximă.

> cu cele doua motoare combinate:

• în timpul accelerării, pentru mai multă putere (functia "overboost"), maşina dezvoltând o putere maximă de 460 CP (345 kW) şi cuplu de 430 Nm.

• în modul cu tracţiune integrală pentru aderenţă sporită.

Acest tren de rulare combină plăcerea de a conduce - dată de performanţele impresionante - cu respectul pentru mediul înconjurator, oferind emisii foarte reduse de gaze toxice. Metropolis consumă doar 2,6 litri/100 km şi emite 70 g/km of CO2, de cinci ori mai puţin decât un tren de rulare convenţional cu performanţe echivalente (4-litri V8).

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.