Conceptul Mercedes-Benz F 015 ne arată ideea germanilor despre viitorul auto

Pentru oamenii de afaceri, e mai important să fii condus decât să conduci, aşa că nemţii de la Mercedes-Benz au făcut o maşină pentru toţi businessmenii din lume. E mare, se conduce singură şi are o sumedenie de ecrane în interior, numai bune pentru a face treabă pe drum. Există o singură problemă, însă: o să mai dureze câţiva ani până când o să devină realitate.

Conceptul Mercedes-Benz F 015 ne arată ideea germanilor despre viitorul auto Conceptul Mercedes-Benz F 015 ne arată ideea germanilor despre viitorul auto

Acesta este conceptul Mercedes-Benz F 015 Luxury in Motion, prezentat de marca auto germană la Consumer Electronics Show (CES) 2015 din Las Vegas. Şi este, în esenţă, o mare limuzină care se conduce singură şi care are emisii poluante zero. S-o luăm, aşadar, cu începutul.

În poze, prototipul pare să fie de dimensiunile unui C-Class, însă aparenţele pot fi înşelătoare, iar cei de la Mercedes-Benz ştiu asta. În realitate, F 015 măsoară peste cinci metri lungime (aproximativ la fel de mult ca noul S-Class), în vreme ce jantele de 26 de inci se asigură că totul arată aşa cum ar trebui.

La capitolul tehnologie, ai parte cam de orice ţi-ai putea imagina în acest moment. Sistemul de propulsie este unul hibrid hidrogen-electric care produce o putere maximă de 272 CP şi un cuplu de 200 Nm – suficient pentru a asigura un sprint de la zero până la 100 km/h în aproximativ 6,5 secunde şi o viteză maximă de 193 km/h. Şi, ca şi cum nu ar fi fost de ajuns, bateriile oferă o autonomie maximă de aproape 200 km în modul 100% electric.

Piesa de rezistenţă este, însă, interiorul. Cele patru uşi care se deschid la 90 de grade în sens opus se descuie automat când un smartphone sau smartwatch recunoscut se apropie de maşină, iar cele patru scaune se pot roti pentru a crea ceea ce nemţii de la Mercedes-Benz numesc o „arenă digitală”.

Dar nu e digitală pentru că scaunele se rotesc în toate direcţiile, ci pentru că toată maşină este plină de tehnologie. Există nu mai puţin de şase ecrane – dintre care patru sunt poziţionate pe uşi – ce pot fi controlate prin clasicele apăsări de degete, dar şi prin mişcarea ochilor şi a gesturilor făcute în aer.

După ce te-ai săturat de muncă, display-urile de pe uşi pot să afişeze imagini cu păduri, lacuri şi munţi, toate sincronizate cu viteza cu care se deplasează maşina, pentru a evita răul de mişcare. Este, dacă vrei, propria ta lume.

Probabil ai văzut deja că există totuşi un volan, chiar dacă este un vehicul autonom. Ideea este că prototipul F 015 poate fi condus în mod convenţional dacă are cineva chef de aşa ceva, iar în acest caz luminile din faţă îşi schimbă culoarea din albastru în alb, pentru a-i informa pe cei de afară de cine sau ce conduce maşina.

Cei de la Mercedes-Benz spun că în viitor ar putea exista chiar zone speciale pentru maşini autonome în oraşele foarte aglomerate pentru a profita la maximum de spaţiul disponibil pe străzi.

VIDEO:

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.