Premiera  Dacia Duster Concept - premiera Dacia la Geneva 2009!

Primele informaţii despre noul Dacia Duster Concept, prezentat în premieră mondială la Geneva 2009!

VEZI AICIPRIMELE POZE CU DACIA DUSTER DE SERIE!

VEZI AICI PRIMELE POZE CUDACIA DUSTER DE CURSE!

Dacia Duster - robust si compact

Dacia Duster este primul rezultat al colaborării dintre Centrulde Design Renault pentru Europa Centrală de la Bucureşti şi RenaultDesign Technocentre de la Guyancourt (Franţa). Un rezultat chiarreuşit, am adăuga noi.

Noua maşină încearcă să combine mai multestiluri: cockpitul şoferului este specific unei maşinisport, accesul în maşină şi modularitatea interioară sunt specificeunui MPV (Multi Purpose Vehicle), iar garda la sol înaltă este ocaracteristică a unui crossover.

Dacia Duster exprimă robusteţe, la fel cum ne-aobişnuit stilul angular al lui Dacia Logan. Partea frontală este inedită, inspirând putere,iar farurile se continuă foarte mult pe laterale, evidenţiindbosajele proeminente ale roţilor de 21".

Dacia Duster - stil asimetricLateralulmaşinii ne reliefează o siluetă foarte compactă, chiarapropiată de un coupe sau un hot hatch. Totuşi, portierele care sedeschid în contrasens asigură un acces excelent într-un interiorfuturist şi, totodată, pragmatic. De remarcat stilul antisimetric:pe partea dreaptă sunt două portiere, ca la Mini Clubman, în timp ce pe partea şoferului există doar oportieră de mari dimensiuni.

Spatele maşinii sigur va fi considerat controversat,designerii aplicând câteva soluţii inedite: un felde "semiaripi" în lateral spate, cu rol aerodinamic; stopuri demari dimensiuni, continuate, la fel ca farurile, pe lateralelemaşinii; un hayon care "muşcă" mult din plafon şi este mărginit pelaterale de blocuri optice profilate ca nişte mici aripioare.

Trebuie să recunoaştem că Dacia Duster este un exerciţiude stil care promite să fie unul dintre magneţii salonuluielveţian!

Dacia Duster - modularitate ineditaInteriorulpune un mare accent pe spiritul practic - lucru evidenţiatde modularitatea inedită, scaunul pasagerului din faţă glisând subcel al şoferului, iar şezutul scaunelor spate având diversemodalităţi de rabatare. Portbagajul în configuraţie minimă atingeun volum de 470 litri, iar spaţiile de depozitare din habitaclu ducaceastă valoare peste bariera de 500 litri.

Cockpitul şoferului este clar delimitat de restul habitaclului,comenzile fiind reduse la minimum. Astfel se creează foarte multesuprafeţe şi mici zone de comandă, intuitiv plasate. De remarcat şiplafonul din sticlă, deja obişnuit pe orice concept care serespectă.

Foarte compactă, Dacia Duster măsoară doar 4,25 metrilungime (la fel cât Dacia Logan), dar are un ampatament de2,8 metri, fiind, practic, o adevărată sufragerie pe roţi, cu uncoeficient aerodinamic de numai 0,30. Cu atât mai bine pentrumediu, deoarece motorul 1,5 dCi, care dezvoltă 105 CP şi estecuplat la o cutie de viteze manuală cu şase trepte, se laudă cu unconsum mediu de numai 5,3 litri/100 km şi emisiiCO2 de 139 g/km.

Date tehnice Dacia Duster Concept